Hoe accepteer ik UnionPay in Nederland? De ultieme gids
Wat is UnionPay?
UnionPay of UnionPay International, opgericht in 2002 en geaccepteerd door 35 miljoen handelaren in China, is het Chinese nationale kaartsysteem en het equivalent van Visa en Mastercard in de VS. UnionPay opereert onder de controle van de Centrale Bank van China en is ook bekend als UnionPay International, voor overzeese operaties. In 2019 is via het netwerk van UnionPay 25 biljoen euro verwerkt en zijn er 8,4 miljard kaarten uitgegeven. In China hebben alle kaarthouders hoogstwaarschijnlijk een kaart van UnionPay.
De groep heeft momenteel 2 keer het internationale marktaandeel van Visa en 3 keer dat van Mastercard, en is in 2019 erkend als 's werelds grootste aanbieder van kaartbetalingen, met wereldwijd 8,4 miljard bankkaarten in omloop, waarmee de groep het eerste bankkaartnetwerk is wat betreft het aantal uitgegeven kaarten. UnionPay is sinds 2015 ook het eerste bankkaartnetwerk in het volume van transacties.
UnionPay in cijfers:
In 2012 waren meer dan 50% van de nieuwe wereldwijd uitgegeven kaarten UnionPay International kaarten
In 2020 is de groep aanwezig in 178 landen en regio's en wordt wereldwijd door 56 miljoen winkeliers aanvaard
In Frankrijk worden UnionPay International-kaarten nu door 80% van de geldautomaten en door meer dan 250 000 winkeliers aanvaard, waaronder Galeries Lafayette, Longchamp, Sephora, Printemps...
Sinds de lancering van de UnionPay International kaart in Frankrijk in 2006 zijn er 0 gevallen van fraude geregistreerd
130 miljoen UnionPay-kaarten zijn buiten China uitgegeven
UnionPay/UnionPay International in Europa:
Zoals gemeld door "Financial Times", is UnionPay een alternatieve betalingsregeling geworden voor Europese winkeliers. De reus heeft zijn partnerschappen in Europa verveelvoudigd, met name in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Portugal om banken en fintechbedrijven in staat te stellen zijn UnionPay International-kaarten aan particulieren en bedrijven aan te bieden.
Na een schuchtere start in Europa, verklaart de groep nu dat zijn kaarten worden aanvaard door meer dan 60% van de winkeliers die kaartbetalingen aanvaarden.
Wie kan UnionPay/UnionPay International integreren?
Na de lancering in Europa een paar jaar geleden, is de UnionPay International kaart aanzienlijk verbeterd en kan nu worden aanvaard door de meeste handelaren in de Europese Unie, met uitzondering van bepaalde sectoren die worden beschouwd als "hoog risico" of verboden door de Chinese overheid.
5 redenen om UnionPay te accepteren in uw e-commerce in Europa:
1. Maak verbinding met 's werelds grootste basis van kaarthouders:
UnionPay is de meest gebruikte betaalmethode door Chinese klanten in het buitenland. Een UnionPay kaart is een must geworden voor toeristen die buiten China reizen. Dat komt vooral omdat UnionPay-kaarthouders een hoge of geen limiet hebben op hun uitgaven in het buitenland, en dus gerust kunnen zijn tijdens hun reizen in het buitenland.
Bovendien kent online betalen, ondanks de sluiting van grenzen of reisbeperkingen in de hele wereld, geen beperkingen en neemt het een hoge vlucht in China. Niet in staat om te reizen om hun vakantie in Europa door te brengen, kruipen fans van Italiaanse designerhandtassen of Duitse melkpoeder achter hun scherm om hun favoriete producten online te bestellen.
Het accepteren van UnionPay in uw e-commerce betekent aansluiten bij een zeer groot aantal Chinese consumenten en niet slechts 10 miljoen toeristen die elk jaar Europa bezoeken.
2. Europa is nog steeds een van de topbestemmingen voor Chinese studenten:
De huidige gezondheidscrisis zal Chinese studenten er geenszins van weerhouden om volgend jaar hun studies in het buitenland voort te zetten. Een recente studie werd uitgevoerd om hun favoriete landen voor studies te classificeren. Als gevolg van het nieuwe beleid van de regering Trump zal het aantal Chinese studenten in de Verenigde Staten dalen tot bijna nul en zullen studenten in plaats daarvan kiezen voor het Verenigd Koninkrijk, Hongkong en Singapore. Wat de Europese landen betreft, zullen Frankrijk en Duitsland volgend jaar ook een toename van het aantal Chinese studenten zien.
Bij de voorbereiding van hun verblijf in het buitenland, wordt Chinese studenten altijd aangeraden om een UnionPay kaart mee te nemen, gezien de voordelen die hun verblijf beter zullen maken. Allereerst wordt UnionPay momenteel door een zeer groot aantal internationale winkels geaccepteerd. Ook kan een UnionPay kaarthouder profiteren van een belastingteruggave bij veel winkels in het buitenland, zeer lage commissietarieven voor geldopnames, en hulp tot $5.000 in geval van nood.
Chinese studenten nemen dus ook deel aan het netwerk van UnionPay-kaarthouders. Om hun winkelervaring aangenamer te maken, moeten winkeliers zich klaarmaken om de favoriete betaalmethode van hun klanten te integreren.
3. Chinese consumenten zijn op internationale websites gaan kopen:
China staat bekend als een van de meest verbonden bevolkingen en staat ook bekend als de grootste e-commercemarkt ter wereld. Uit een studie van Mintel blijkt dat Chinese consumenten geneigd zijn bepaalde producten uit bepaalde landen online te kopen. Frankrijk komt op de derde plaats met 27% van de aankopen, na Zuid-Korea (47%) en Japan (29%). Dit zijn de top drie landen voor online aankopen van schoonheidsproducten en huidverzorging.
Uit een ander onderzoek van Mintel, waarin Chinese binnenlandse en buitenlandse websites voor online winkelen worden vergeleken, blijkt dat buitenlandse e-commerce websites het volgens het winkelend publiek beter doen op het gebied van productkwaliteit (57% buitenlands vs 21% binnenlands) en het bieden van taalopties (40% vs 35%).
Tijdens de Covid-19 is de Chinese clientèle meer betrokken geraakt bij de digitale wereld. Door de groei van het aantal Chinese online shoppers en hun sterk toenemende koopkracht, en ook wetende dat een klein percentage van de Chinezen een internationale kaart zoals Visa of MasterCard heeft, wordt UnionPay dus een steeds noodzakelijker betaalmethode voor handelaren in Europa die zich op Chinese klanten richten en niet een van hun favoriete e-wallets (Alipay of WeChat Pay) aanbieden.
4. Verhoog het gemiddelde winkelmandje van uw Chinese klanten
Aan de ene kant geeft het hebben van het logo van UnionPay op uw e-commerce een gevoel van vertrouwen en geruststelling aan Chinese klanten. Anderzijds, dankzij de afwezigheid van een betalingslimiet op deze kaarten, zijn Chinese shoppers niet beperkt in hun uitgaven en zijn ze vrij om het bedrag uit te geven dat ze willen in uw winkel. Voorlopig was het grootste bedrag dat door een Chinese toerist met een UnionPay-kaart is uitgegeven 850 000 dollar, in een juwelierszaak in Australië.
Chinese consumenten worden echter beperkt door limieten bij het gebruik van andere soorten Chinese kaarten, dit resulteert vaak in een mislukte betaling en een slechte koopervaring voor zowel de klant die niet in staat was het gewenste product te kopen als de verkoper die er niet in geslaagd is zijn omzet te verhogen.
5. Onderscheid uw bedrijf van dat van uw concurrenten
In Frankrijk is de integratie van Alipay en WeChat Pay, de meest geprefereerde Chinese e-wallets, nog zeer beperkt. De UnionPay-kaart blijft dan een alternatief voor Chinese klanten, gezien de eindeloze voordelen die ze biedt. De integratie van UnionPay/UnionPay International is een concurrentievoordeel waarmee u zich kunt onderscheiden van andere websites en waarmee u het grootste netwerk van kaarthouders ter wereld rechtstreeks naar uw e-commerce kunt brengen.
Accepteer UnionPay-kaarten met Silkpay en bied uw klanten de beste ervaring tegen de beste kosten:
Silkpay, een leverancier van betaaloplossingen voor duizenden bedrijven in Europa, stelt u nu in staat om UnionPay te accepteren op uw e-commerce in alle landen die lid zijn van de Europese Unie.
Bij Silkpay kunt u UnionPay/UnionPay International accepteren via API of Paybylink:
Via onze API: Via deze methode wordt het hele betaalproces geïntegreerd in uw website. De koper hoeft de huidige pagina niet te verlaten om de transactie op een externe site (die van zijn bank) te verifiëren. Uw website controleert of de gegevens van de koper overeenstemmen en valideert de transactie.
De voordelen van een API-integratie:
- Een naadloze reis van de koper: Met deze methode kunt u het betalingsproces soepeler laten verlopen. De overgang van de ene stap naar de andere verloopt op een natuurlijke manier, zonder onderbreking. Bovendien hebt u volledige controle over het design van uw betaalpagina's. Zo kunt u een succesvolle gebruikerservaring opbouwen voor een hoger conversiepercentage.
- Een nuttige gegevensverzameling voor uw UX-strategie (User Experience): Met deze methode kunt u ook zinvolle gegevens over uw klanten verzamelen (hun voorkeursbetaalmethoden, hun locaties, hun gemiddelde mandjes...). Met deze gegevens kunt u uw klanten retargeten, hen gepersonaliseerde aanbiedingen sturen of hun kooptraject optimaliseren.
- Het volgen van het traject van uw klant: Als u de API-integratiemethode niet gebruikt en uw klant er plotseling voor kiest om de transactie niet te voltooien op het moment van de verificatie ervan op een externe website, verliest u het spoor van de transactie als deze mislukt en de gebruiker besluit om niet terug te keren naar uw website. Het klanttraject wordt dus onderbroken, en u weet niet wanneer of om welke redenen uw klant de transactie heeft afgebroken.
- Voorkomen van terugkerende betalingsproblemen: Om het risico van "Afgewezen transacties" of "Verlaten winkelwagen" om externe redenen waar u geen controle over heeft te elimineren, is de API-methode de beste keuze voor een betere controle van het betalingsproces.
Geen technische kennis vereist om UnionPay/UnionPay International via Paybylink te integreren:
Silkpay biedt een snelle en eenvoudige oplossing om UnionPay/UnionPay International, Paybylink, te accepteren. De winkelier kan een eenvoudige betalingsverzoeklink genereren en u kunt deze naar uw klant sturen via e-mail, sms of zelfs sociale media om hun betaling af te ronden.
Paybylink is de snelste, gemakkelijkste en veiligste manier om betalingen via UnionPay International kaarten te accepteren zonder technische kennis.
Concurrerende tarieven:
Door UnionPay te integreren met Silkpay, profiteert u van de meest concurrerende tarieven op de markt, evenals van een zeer efficiënte klantenservice die u ondersteunt en beschikbaar is om uw vragen te beantwoorden.
Voor meer informatie over onze tarieven, bezoek onze tarieven pagina.
Voor meer informatie over de integratie van UnionPay met Silkpay, vul dit formulier in om gecontacteerd te worden door één van onze adviseurs of neem hier rechtstreeks contact met ons op
Bent u een particulier?
Silkpay biedt particulieren de mogelijkheid om een virtuele UnionPay kaart aan te vragen. Als u een UnionPay kaart wilt aanvragen, klik dan op de knop hieronder.
Over de auteur: Silkpay
Silkpay, gevestigd in Parijs, biedt omnichannel en veilige betalingsoplossingen om fysieke winkels en e-commerce in Europa te helpen meer dan 30 van 's werelds meest populaire betaalmethoden te accepteren: Visa, Mastercard, CB, UnionPay, Alipay+, WeChat Pay en Azië- Pacific's belangrijkste e-wallets.
Silkpay is een winnaar van de LVMH Innovation Award. Het bedrijf werd ook geselecteerd als finalist voor de "Money 20/20" Best Startup en in de "MPE Berlin” Startup Awards. Silkpay won ook de "Best Fintech" awards van Capgemini en BPCE.
Silkpay helpt verkopers om hun klanten de soepelste betalingservaring te bieden. We zijn een getalenteerd en internationaal team, gedreven door één doel: de klantervaring verbeteren en betalingen eenvoudig en veilig maken.