Hoe kiest u de beste betaaloplossing voor uw bedrijf?
7 factoren om te overwegen
Het kiezen van de juiste betaaloplossing voor uw bedrijf is een essentieel onderdeel van de digitale transformatie. Laten we beginnen met te wijzen op de drie partijen die bij elk betaalproces betrokken zijn: de winkelier, de klant en de technologieën die hen verbinden.
De betalingsgateway is een van die technologieën. Het is een dienst die betalingen in fysieke en online winkels autoriseert en verwerkt. Een payment gateway fungeert als een portaal om de transactiestroom tussen klanten en winkeliers te vergemakkelijken. De betaaloplossing die u kiest, moet dus voldoen aan de behoeften van zowel uw klanten als uw bedrijf.
Het moment van betaling is een cruciale stap in de buyer's journey van uw klanten. Zodra hij deze stap bereikt, betekent het dat hij tevreden was met uw producten of diensten en klaar is om ervoor te betalen. U zou uw klant niet willen verliezen op dit moment, wanneer hij al besloten heeft om uw goederen te kopen.
Om de ideale oplossing voor uw bedrijf te kiezen, is het noodzakelijk om de volgende zeven factoren in overweging te nemen:
De kosten:
De kosten van de betalingsprovider kunnen gebaseerd zijn op het soort transacties (op e-commerce of in een fysieke winkel), op het volume van de transacties of op de betaalmethode (Visa of PayPal, bijvoorbeeld). Sommige betalingsproviders rekenen een vergoeding voor het openen van een rekening, een maandelijkse onderhoudsvergoeding en een vergoeding per transactie, terwijl andere alleen een vergoeding per transactie vragen.
Bij het kiezen van uw betalingsgateway, wilt u de totale kosten voor uw bedrijf bestuderen en evalueren en ervoor zorgen dat er geen verborgen kosten zijn.
Hier zijn de twee meest populaire soorten prijzen:
Forfaitaire prijzen: Het is eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen. U betaalt een vast percentage voor het totale volume van de transacties, ongeacht de werkelijke kosten. Alle kosten zijn inbegrepen in dit niet-onderhandelbare tarief.
Bijvoorbeeld, als u een tarief van 2,5% van het bedrag van de transactie + 0,20€ per transactie wordt aangerekend. Voor een transactie van 100€ zal de betalingsprovider u 2,7€ per transactie aanrekenen.
Interchange - vast tarief: In dit geval rekent uw betalingsprovider u een vaste vergoeding aan bovenop de interchange. De aanbieders van betaaloplossingen rekenen ongeveer 0,10 - 1,00% plus een transactieprovisie, afhankelijk van de risicobeoordeling van de winkelier.
Bijvoorbeeld, als u een tarief van 1% + 0,10€ plus een afwikkelingsprovisie van 1,5% wordt aangerekend. Voor een transactie van 100€ zal de betalingsprovider u 2,6€ per transactie aanrekenen.
Deze kostenstructuur staat ook bekend als cost-plus of wholesale pricing. Het kan dus de beste optie zijn om uw kosten te drukken.
Het is ook belangrijk om uit te kijken voor verborgen kosten door eerst de typische kosten te begrijpen die een aanbieder van betalingsoplossingen u kan aanrekenen. Verborgen kosten kunnen bijvoorbeeld jaarlijkse kosten, kosten voor terugbetaling of cash-in/cash-out kosten zijn.
Gedekte regio's en geaccepteerde betaalmethoden:
Of u nu internationaal aanwezig bent met fysieke winkels of een e-commercewinkel heeft met internationale klanten, u heeft een aanbieder van betaaloplossingen nodig met internationale dekking. De betalingsgateway die u kiest, moet een internationale oplossing bieden, de regionale betaalmethoden in uw doelmarkten accepteren en bovenal lokale valuta ondersteunen.
In e-commerce, volgens een YouGov studie, zullen 50% van de bezoekers hun karretje achterlaten als ze niet hun gewenste betaalmethode vinden. Om uw conversiepercentage te verbeteren, moet u dus de lokale betaalmethoden voor uw doellanden accepteren.
Omnichannel betaalmethoden:
Betaalmethoden hebben ook een impact op de efficiëntie van uw winkel. Zorg ervoor dat u weet of uw provider alle integratiemethoden ondersteunt waarmee uw klanten in elk kanaal kunnen afrekenen (QR-code - POS - API - Mobiele app - Pay-by-Link, integratie in uw kassasoftware).
Eenvoudige integratie:
Dit betreft voornamelijk e-commerce winkels. De integratie van een betaalmethode in uw online winkel kan worden gedaan via een API-integratie of via een plugin op een CMS zoals Woo Commerce.
De meeste aanbieders van betaaloplossingen bieden gedetailleerde documentatie over hun API, waarmee u de gewenste betaalmethoden op uw e-commerce kunt integreren.
De belangrijkste factor om te overwegen, daarom, zijn eenvoudige integratie. Daarnaast is het belangrijk om een oplossing te kiezen die uw betalingsproces niet tijdrovend maakt. Volgens Invespcro.com laten meer dan 23% van de klanten hun winkelkarretje in de steek door een ingewikkeld betaalproces.
U moet dus een betaalprovider kiezen die uw inspanningen op het gebied van gebruikerservaring niet zal verpesten en die het uw klanten gemakkelijk zal maken om betalingen te verrichten op uw e-commerce winkel door de betaalmethode van hun keuze te kiezen.
Veiligheid
Er is geen betere manier om uw klanten hun portemonnee te laten openen dan een veilige betaaloplossing. Grote groepen hebben de lat hoger gelegd op het vlak van klantenervaring door hun customer journey zowel in hun fysieke winkels als online te optimaliseren, maar ook door van beveiliging hun prioriteit te maken. Als gevolg daarvan zijn de verwachtingen van de klant gestegen.
Zelfs als u een klein bedrijf runt, zullen uw klanten altijd een zeer veilig betaalproces en een hoogwaardige ervaring verwachten. De angst dat hun betalingsgegevens worden gestolen, is een veel voorkomende oorzaak bij klanten.
Als u een e-commercewinkel hebt, concurreert u direct of indirect met giganten als Amazon, Wish of ASOS, enz. Met andere woorden, uw betaalproces moet even veilig zijn als dat van de e-commerce giganten.
Zorg ervoor dat uw leverancier van betaaloplossingen gecertificeerd is om informatiebeveiligingsstandaarden zoals PCI-DSS te volgen en bijvoorbeeld 3D Secure aanbiedt.
Klantenondersteuning:
Veel betaalgateways beperken hun klantenondersteuning tot e-mails, hulpformulieren of zelfs een FAQ-pagina waar klanten geacht worden alle antwoorden op hun vragen te vinden. In dit geval moeten gebruikers autonoom en handmatig alle stappen volgen om hun technische problemen op te lossen.
Als u besluit om uw klanten een kwalitatieve ondersteuningsdienst met menselijke interactie of live assistentie aan te bieden, moet uw bedrijf de voorkeur geven aan betalingsgateways die onmiddellijke ondersteuning bieden via een telefoongesprek of een live chat, ten minste tijdens de werkuren, zodat ze u kunnen helpen om uw problemen zo snel mogelijk op te lossen.
Uw winkeltype:
Zorg ervoor dat de betaalmethoden die u wilt integreren worden geaccepteerd door de betaalgateway op uw winkeltype (fysieke winkel of e-commerce winkel). Sommige aanbieders van betaaloplossingen bieden hun diensten aan voor zowel fysieke winkels als e-commerce winkels. Het is echter niet zeldzaam dat een betaalmethode slechts voor één van beide beschikbaar is.
U moet de betaaloplossing kiezen die u helpt de betaalmethoden te accepteren die u wilt op elk kanaal.
Als u op zoek bent naar een manier om het vertrouwen van uw klanten te verbeteren en uw conversieratio te verhogen, zal de integratie van onze betaaloplossing vertrouwen wekken bij uw klanten, hun buyer's journey optimaliseren en u beschermen tegen fraude.
Silkpay biedt omnichannel betaaloplossingen zodat haar winkeliers de beste betaalervaring kunnen bieden aan hun klanten.
Enkele van de voordelen van Silkpay's betaaloplossing
Expert in omnichannel betaling en QR-code betaling
Specialist in Chinese betalingen: Alipay, WeChat Pay en China UnionPay
Accepteert meer dan 30+ populaire betaalmethoden wereldwijd
Silkpay beheert internationale betalingen efficiënt door lokale valuta te accepteren
Gemakkelijk te integreren oplossing
Geen kosten voor het openen van een account, geen onderhoudskosten, geen verborgen kosten!
Concurrerende prijzen, bekijk ze hier
Ondersteuning via telefoon, live chat en e-mail
Onze handelaren zijn beschermd tegen fraude
Een eigen backoffice waar u al uw transacties kunt bekijken en beheren