Veelgestelde Vragen
Vind snel antwoorden op de meest gestelde vragen over de betaaloplossingen van Silkpay, het aanmaken van een account, ondersteunde betaalmethoden en meer.
+ Wat voor soort klanten bedient Silkpay?
Voor bedrijven helpt Silkpay handelaars om meer dan 30 betaalmethoden te accepteren, zowel online als in de winkel. Open een zakelijke account om betalingen in jouw bedrijf te gaan accepteren. Voor particulieren biedt Silkpay de virtuele prepaidkaart van Visa en Mastercard aan voor veilig en gemakkelijk wereldwijd gebruik. Vraag nu jouw kaart aan.
+ Uit welke landen accepteert Silkpay handelaars?
Zolang jouw bedrijf geregistreerd is in Europa of Amerika, kun je bij Silkpay een account openen en de populairste betaalmethoden accepteren (Alipay+, WeChat Pay, Visa, Mastercard, Paypal, UnionPay, SEPA...) van klanten over de hele wereld. Via onze samenwerkingen breiden we ons netwerk wereldwijd uit, zodat we handelaars uit alle landen kunnen onboarden.
+ Accepteert Silkpay handelaars in risicovolle sectoren?
We accepteren bepaalde handelaars met een hoger risico, zoals luxe juwelierszaken of verkopers van dure luxegoederen. Echter, we accepteren geen handelaars in andere risicocategorieën, zoals illegale activiteiten van welke aard dan ook.
+ Welke betaalmethoden kunnen handelaars met Silkpay integreren?
Silkpay biedt meer dan 30 betaalmethoden aan om fysieke winkels en webshops in Europa te helpen de populairste betaalopties wereldwijd te accepteren: Alipay+ (met meer dan 16 Aziatische e-wallets), WeChat Pay, UnionPay, Visa, Mastercard, CB, PayPal, Google Pay en meer. Opmerkelijk is dat Alipay+ handelaars in staat stelt om meer dan 16 e-wallets uit Azië te accepteren met één enkele integratie, zoals Kakao Pay (Zuid-Korea), Line Pay (Thailand), Touch’n Go (Maleisië), Dana (Indonesië) en vele anderen. Bekijk de lijst van al onze betaalmethoden.
+ Waarom betalingen accepteren via WeChat Pay of Alipay+?
Als je al een klantenbestand hebt in China of van plan bent om deze doelgroep aan te trekken, is het verstandig om een oplossing te bieden waarmee je hun betalingen kunt accepteren, zodat je concurrenten je niet voor zijn. In China wordt 50% van de fysieke betalingen en 75% van de digitale betalingen gedaan via Alipay en WeChat Pay. Daarnaast krijg je als handelaar toegang tot marketingtools die worden aangeboden door Alipay en WeChat / WeChat Pay.
+ Wat is de prijsstructuur voor betalingen?
Onze prijsstructuur is gebaseerd op een commissie per transactie. Silkpay garandeert concurrerende tarieven in vergelijking met andere aanbieders. Bovendien zijn handelaars niet gebonden aan contracten en kunnen ze hun account op elk moment sluiten. Voor de tarieven van Alipay en WeChat Pay kun je een e-mail sturen naar contact@silkpay.fr voor een persoonlijk gesprek met een van onze experts. Bekijk de betaalmethoden en onze prijzen.
+ Wat is het maximale bedrag per transactie voor UnionPay, Alipay en WeChat Pay?
- UnionPay: Cloud QuickPass (Yunshanfu), ook wel UnionPay QR-codebetaling genoemd, heeft een limiet die voornamelijk wordt bepaald door de bestedingslimiet van de UnionPay-kaart van de klant. Voor grote betalingen raden we aan om het UnionPay POS-terminal te gebruiken, dat geen transactieplafond heeft. De limiet hangt af van de kaart van de betaler. Bijvoorbeeld: een handelaar kan tot €300.000 per transactie accepteren via het POS-terminal.
- Alipay: Als de betaler zich in China bevindt, kan de statische QR-code alleen gebruikt worden voor betalingen tot €500. Voor grotere bedragen (tot €25.000 per transactie) kan het online kanaal van Alipay worden gebruikt, waaronder PaybyLink, API of plugin. Als de betaler zich buiten China bevindt, kan de statische QR-code worden gebruikt voor grotere betalingen (tot €25.000 per transactie). Ook het online kanaal van Alipay ondersteunt hoge bedragen.
- WeChat Pay Met WeChat Pay kan een betaler hoge bedragen overmaken via een statische QR-code, ongeacht of hij zich in China of daarbuiten bevindt. Gewoonlijk zijn betalingen van enkele duizenden euro’s mogelijk. Er is geen officieel maximum aangekondigd, maar het waargenomen limiet bedraagt ongeveer €25.000 per transactie. Bij bijzonder hoge bedragen kan WeChat contact opnemen met de betaler om de reden van betaling te verifiëren — iets wat Alipay en UnionPay doorgaans niet doen.
+ Zijn er wisselkoersproblemen tijdens de transactie?
Je hoeft je geen zorgen te maken over wisselkoersen. Klanten betalen in hun eigen valuta, en jij (de handelaar) ontvangt de betaling in de valuta van jouw account. Met een account bij Silkpay kun je betalingen ontvangen van klanten wereldwijd.
+ Hoe lang duurt het voordat ik betaald word na een transactie?
De betaling wordt overgemaakt op T+1 (via POS-terminal) of T+3 (via SoftPos, PaybyLink of statische QR-code) werkdagen. Dat betekent dat een transactie op maandag wordt uitbetaald op dinsdag (via POS) of donderdag (via SoftPos, PaybyLink of QR-code). T: Transactiedag
+ Hoe open ik een account? Welke documenten zijn vereist?
Handelaars kunnen [een account openen] via onze website of contact opnemen via contact@silkpay.fr met hun aanvraag en documentatie. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. De volgende documenten zijn vereist:
- Registratiebewijs van het bedrijf, gedateerd minder dan 3 maanden geleden
- Statuten van het bedrijf (ondertekend en afgestempeld)
- Identiteitsbewijs en bewijs van adres (zoals een nutsrekening) van de wettelijke vertegenwoordiger en van aandeelhouders met >25% kapitaal of stemrecht
- IBAN van het bedrijf
- Foto van de fysieke winkel (indien van toepassing)
- Screenshot van de website en een foto van het kantoor (indien het een online winkel is)
We verzamelen het bankrekeningnummer van je bedrijf omdat het nodig is om de ontvangen betalingen naar jou over te maken. Alle bankgegevens worden gecodeerd en streng beveiligd.
Ben je een vereniging of een zelfstandig ondernemer, of heb je vragen over de benodigde documenten? Vermeld dit dan in je e-mail.
+ Hoe lang duurt het om een account te openen?
Het openen van een account voor Alipay+, WeChat Pay of andere betaalmethoden duurt ongeveer 3 tot 7 werkdagen.
In bijzondere gevallen is het mogelijk dit binnen 48 uur af te ronden.
+ Kunnen we betaalmethoden integreren via een plugin?
Je kunt de populairste betaalmethoden wereldwijd accepteren via onze gratis PrestaShop- en WooCommerce-plugins. Bekijk de details op onze plugins-pagina.
+ Hoe integreer je PaybyLink in je huidige bedrijf?
PaybyLink is een “minimalistische” digitale betaaloplossing die geen technische kennis vereist.
Je hoeft geen webshop te openen op een e-commerce platform. Je kunt eenvoudig een betalingslink sturen via sms, e-mail of sociale media.
Je kiest zelf welke betaalmethoden je wilt integreren in je PaybyLink.
Om betalingen via PaybyLink te accepteren, neem contact met ons op of registreer je online en begin met het onboardingproces. Onze experts nemen zo snel mogelijk contact met je op.
+ Wat is de Silkpay-app?
De Silkpay APP stelt handelaars in staat om eenvoudig betalingen te ontvangen van klanten over de hele wereld via Alipay+, WeChat Pay, UnionPay en PaybyLink. Onze app is beschikbaar op Android tablets en smartphones, evenals in de App Store voor iPhones of iPads.
Zodra je bent ingelogd, kun je een betaling voltooien in slechts 3 stappen. Je kunt ook het transactieoverzicht bekijken en zo nodig een betaling gedeeltelijk of volledig terugbetalen.
+ Hoe raadpleeg ik gedetailleerde gegevens zoals transactiegeschiedenis of overzichten?
Silkpay biedt een backoffice die je kunt raadplegen via je mobiel of desktopapparaat. Hiermee kun je documentatie bekijken en al je transacties in realtime volgen.
Om toegang te krijgen tot de backoffice, klik je op het gedeelte “Log in” rechtsboven op onze website. Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in om in te loggen.
De mogelijkheid om een testaccount aan te maken komt binnenkort beschikbaar. Voor nu is de backoffice uitsluitend voor klanten.