Hoe trek je deze Chinese reizigers aan?
Online aanwezigheid is een belangrijk criterium om rekening mee te houden als we Chinezen van naderbij willen bekijken, vooral als het gaat om vergelijkingen met westerlingen. Het Chinese digitale ecosysteem is uniek en heeft zich op een andere manier ontwikkeld.
1- Chinees mobiel betalen
Als je de Chinese mobiele betaaloplossingen Alipay en WeChat Pay hebt geïntegreerd, die door alle Chinezen worden gebruikt, word je als "Chineesvriendelijk" bestempeld en kun je dus hun aandacht trekken. Silkpay, als tussenpersoon van Alipay en WeChat Pay in Europa, zou uw ideale partner zijn om samen met uw potentiële Chinese klanten op een nieuwe ontdekkingstocht te gaan.
2- Neem deel aan de Chinese sociale media
Chinezen delen graag hun reizen en ervaringen in het buitenland op sociale media. Een goede strategie bestaat erin de activiteiten ter plaatse aan te passen aan het museum, maar ook door officiële accounts aan te maken op de populairste Chinese sociale media (Weibo en WeChat).
Door een officieel WeChat-account aan te maken, kunnen bezoekers gemakkelijker belangrijke informatie krijgen. Het stelt musea ook in staat om een "nieuwsbrief" als push notificatie te versturen. Veel Franse musea hebben zich aan de functies ervan aangepast om potentiële reizigers aan te trekken en de behoefte aan te wakkeren om het museum te bezoeken. Het Louvre Museum in Parijs is een voorbeeld dat profiteerde van dit unieke platform om de geschiedenis van zijn meest beroemde meesterwerken te leren. Het account bevat ook de praktische informatie van het museum (adres, coördinaten, dienstregelingen, enz.).
3- Een PR-strategie uitwerken
In de Chinese digitale wereld zijn er veel uitwisselingsplatforms (Q & A / forums) waar Chinese reizigers hun ervaringen in het buitenland kunnen delen. Deze platforms zijn dus onmisbare communicatiemiddelen voor de uitvoering van online strategieën voor musea. Mafengwo is een perfect voorbeeld van online PR. Chinese reizigers delen gedetailleerde informatie
over hun reizen en voegen foto's, video's en notities toe aan de bezochte plaatsen.
Bovendien hebben Chinezen de neiging om voor hun reis veel onderzoek te doen naar hotels, restaurants en met name musea. Veel andere platforms bieden soortgelijke diensten aan zoals Ctrip, QuNar (Baidu groep), Tuniu, ... Het is interessant om te zien dat de reputatie van musea voor Chinezen even belangrijk is als die van een hotel of een luchtvaartmaatschappij bijvoorbeeld.
Digitaal is dus een doeltreffend middel om het Chinese publiek te bereiken
Er zijn veel digitale technieken voor musea die Chinese toeristen willen aantrekken. De strategie moet gebaseerd zijn op Chinese platforms en aangepast zijn aan de gewoonten van de Chinese toerist.
Silkpay is een fintechbedrijf, partner van Alipay en WeChat pay, de belangrijkste Chinese e-wallets. Wij bieden mobiele betaaldiensten aan op verkooppunten in Frankrijk en Europa. Silkpay biedt ook marketing- en communicatiediensten via Chinese sociale netwerken waarmee winkeliers Chinese klanten kunnen aantrekken en aan hen verkopen.
Onze zeer uitgebreide KOL's (Key Opinion Leaders) catalogus zal u toelaten om de KOL's te kiezen die het meest geschikt zijn voor uw activiteit. Dankzij onze ervaren copywriting teams zal Silkpay u helpen om zuivere en relevante inhoud voor uw merk te verspreiden.