Alipay+: De betaaloplossing om de Aziatisch-Pacifische markt te veroveren

 

De toegenomen beschikbaarheid van op QR-codes gebaseerde oplossingen, die kleine verkopers in staat hebben gesteld om snel digitale betalingen te accepteren zonder extra pos-infrastructuur (point-of-sale) op te zetten, heeft ook bijgedragen aan de acceptatie van mobiele betalingen, vooral in Azië.

In Zuid-Korea schat GlobalData bijvoorbeeld dat de waarde van e-wallet-transacties zal verdrievoudigen van $ 181,6 miljard in 2020 tot $ 503,5 miljard in 2024.

In China is het niet vreemd om een Chinees staatsburger te vinden die geen bankpas heeft. Met alleen een telefoon en apps zoals WeChat of Alipay kunnen Chinese consumenten betalen waar en wanneer ze maar willen met een eenvoudige QR-codescan. Het is ook niet vreemd dat een Chinees een UnionPay-kaart heeft als hij een bankpas heeft.

Hetzelfde geldt voor consumenten in andere landen in Azië en de Stille Oceaan. Het is dus noodzakelijk geworden voor handelaren om hun servicepropositie aan te passen, inclusief betalingsdiensten.

Sinds het begin van de samenwerking met Alipay in 2016 heeft Silkpay meer dan 1500 verkooppunten en e-commerce uitgerust met de Alipay mobiele betaaldienst. In 2022 bewees de samenwerking tussen Alipay en Silkpay opnieuw zijn waarde door de Alipay + -service te lanceren.

Dankzij dit betalingssysteem kunnen verkopers de belangrijkste e-wallets in Azië-Pacific accepteren via 1 unieke oplossing.

Wat is Alipay plus?

Alipay + is een betalingssysteem dat in 2022 door Alipay is gelanceerd om verkopers en consumenten over de hele wereld met elkaar te verbinden.

Door Alipay+ te integreren, kunnen verkopers automatisch de meest populaire e-wallets accepteren in China, Zuid-Korea, filippijnen, Thailand, Indonesië, Maleisië, India, Japan enz.

De handelaar hoeft geen account te openen voor elke landspecifieke e-wallet, maar kan alles accepteren in het alles-in-één systeem van Alipay +.

Wie kan profiteren van Alipay+?

Alle Europese handelaars die een legale activiteit uitvoeren, kunnen profiteren van de Alipay+ oplossing. Winkels, hotels, restaurants en transportbedrijven, supermarkten enz. kunnen betalingen accepteren die zijn gedaan via de 10 grote e-wallets in Azië-Pacific zonder beperkingen voor zowel de handelaar als de klant.

Hoe werkt Alipay+?

Als u al een Silkpay-klant bent, kunt u eenvoudig contact opnemen met onze klantenservice om de Alipay + -optie toe te voegen.

Als u nog geen klant bent, moet u ons de onderstaande documenten sturen om een account te openen. Het openen van een account is gratis, er zijn ook geen onderhoudskosten. Onze kosten zijn alleen gebaseerd op commissie. Aarzel niet om contact op te nemen met ons team voor meer informatie over de tarieven.

  • Het registratiecertificaat van uw bedrijf

  • De statuten (ondertekend en verzegeld)

  • Identificatiedocumenten en bewijsbewijzen van adres (administratieve factuur bijvoorbeeld) die dateren van minder dan drie maanden wettelijke vertegenwoordiger en aandeelhouders (holding > 10% van het kapitaal of stemrecht)

  • Het bankrekeningnummer van het bedrijf

E-wallets inbegrepen in Alipay+:

 

Alipay

De meest gebruikte betaalmethode in China. Alipay heeft nu meer dan 1,2 miljard gebruikers, waaronder meer dan 320 miljoen dagelijkse gebruikers.

 

Alipay Hongkong

Alipay is de meest populaire e-wallet in Hong Kong met een penetratiegraad van ongeveer 67%.

 

Kakao Pay - Zuid-Korea

Een statista-enquête schatte dat 91% van de Zuid-Koreanen Kakao Talk gebruikte vanaf mei 2021. Zo gebruiken 36,2 miljoen van deze gebruikers de Kakao Pay e-wallet die goed is voor 71% van de Zuid-Koreanen.

 

PayPay - Japan

PayPay, gemaakt in 2018, is de grootste Japanse mobiele betaalapp met behulp van de QR-code. PayPay heeft meer dan 41 miljoen geregistreerde gebruikers.

 

Dana - Indonesië

In 2019 steeg het aantal DANA-gebruikers van 30 miljoen naar 35 miljoen in één kwartaal en werd het de meest gebruikte portemonnee in het land.

 

G-Cash - Filipijnen

In 2021 bedroeg het aantal dagelijkse gebruikers 23 miljoen en steeg het aantal maandelijkse actieve gebruikers 3,7 keer ten opzichte van 2020. Het bedrijf registreerde in 2021 17 miljoen dagelijkse transacties.

 

Touchngo - Maleisië

De Touch'n Go e-wallet heeft zijn dominante positie in de categorie e-wallets in 2021 behouden en blijft de meest gebruikte in Maleisië met een percentage van 75%.

 

True Money - Thailand

Met nu 15 miljoen gebruikers. Elke maand ziet Truemoney een toename van 25% in het aantal gebruikers, gevoed door online betalingen in verschillende categorieën.

 

Paytm - Indië

De Paytm e-wallet wordt maandelijks door meer dan 30 miljoen actieve gebruikers gebruikt van de 333 miljoen geregistreerde gebruikers. Dit aantal is te danken aan het gemak en de flexibiliteit.

 

Voordelen van Alipay+:

  • Verover de Aziatisch-Pacifische markt via grensoverschrijdende e-commerce:

Landen in de regio Azië-Pacific zijn snel een van de belangrijkste aanjagers van de groei van e-commerce geworden. Op basis van studies uitgevoerd in 2020 vertegenwoordigde de regio de wereldwijde e-commerceverkoop, goed voor $ 2,24 miljard van de $ 3,54 miljard aan wereldwijde inkomsten in 2019. Deze groei van het marktaandeel in Azië-Pacific zette zich voort en bereikte $ 3 miljard in 2021.

  • Eenvoudig en veilig:

Transacties zijn snel en veilig, net als de betaling via Alipay wordt de transactie afgerond na een eenvoudige QR-code scan.

Daarnaast verleidt het hebben van een strengere perceptie van tijd, het gemak en de snelheid van de customer journey Aziatische klanten tijdens de betaalfase.

  • Meer uitgaven in je winkel:

Klanten zullen waarschijnlijk meer uitgeven in een winkel die hun favoriete betaalmethoden aanbiedt. Het is ook waarschijnlijker dat een tevreden klant terugkeert om in uw winkel te kopen en steeds meer terugkerende betalingen genereert.

  • Toegang tot meer dan 2 miljard consumenten:

Of het nu gaat om het verkooppunt of grensoverschrijdende e-commerce, Aziatische klanten hebben toegang tot uw producten en diensten zonder beperkingen of betalingsproblemen.

  • Marketingdiensten waarmee u uzelf kunt leren kennen in Azië:

De Alipay + -oplossing helpt verkopers hun winkels, producten en diensten te promoten door promotionele evenementen te lanceren (Flash-aanbiedingen, Invite & Win) en kortingsbonnen te distribueren, enz.

Dankzij deze marketingdiensten die zijn geïntegreerd in het Alipay + -systeem, helpt Silkpay uw winkel de eerste transactie te maken en meer verkopen te maken tijdens uw activiteit.