3 manieren om meer te verkopen met Alipay
In de afgelopen jaren heeft de betalingsindustrie geleid tot een diversificatie van betalingsopties die beschikbaar zijn voor consumenten. Hoe meer betaalmethoden u accepteert, hoe meer inkomsten u kunt genereren als u de juiste betaalmethoden voor uw winkel kiest.
Naast contante of kaartbetalingen kiezen steeds meer consumenten over de hele wereld voor alternatieve betaalmethoden, namelijk mobiel betalen.
Alternatieve betalingen zijn digitale portemonnees zoals PayPal, Google Pay of directe betalingsdiensten zoals Revolut.
Vandaag gaat ons onderwerp over Alipay. De Chinese mobiele betaalgigant die ook buiten China de betaaltrends bepaalt.
Na de introductie van Alipay zullen we in dit artikel bespreken hoe verkopers van de gelegenheid gebruik kunnen maken en meer inkomsten kunnen genereren via de e-wallet van 1 miljard gebruikers.
Wat is Alipay?
Alipay is de meest populaire e-wallet in China met 1,3 miljard gebruikers in 2022. Na Paypal in 2013 te hebben overtroffen, houdt Alipay nu bijna tien jaar de toppositie vast.
Alipay is een betaalmethode die zowel in fysieke winkels als online wordt geaccepteerd. In China accepteren zelfs hele kleine straatverkopers Alipay.
Heb je ooit gehoord van straatmuzikanten die mobiel worden betaald in plaats van munten? In China is het gebruikelijk om een Alipay QR-code te scannen om een straatmuzikant te betalen. De onderstaande foto spreekt over de cashloze toekomst van China.
Waar wordt Alipay voor gebruikt?
Alipay wordt ook gebruikt om:
Betaal in restaurants, cafés, supermarkten, winkels, hotels of zelfs taxi's en fietsen. Alipay wordt overal gebruikt waar de klant betaalt voor een product of dienst in China.
Betaal voor financiële diensten zoals belastingen.
Rekeningen betalen (zoals elektriciteit, water of verwarming)
Stuur geld
Scannen om te betalen: Alipay-betalingen zijn in enkele seconden gedaan
Alipay in een fysieke winkel:
Er zijn 4 opties waarmee een handelaar Alipay-betalingen in een fysieke winkel kan accepteren. Bij het afrekenen kan de klant de optie kiezen waarmee hij zich het prettigst voelt.
De klant toont de handelaar zijn QR-code om te scannen met zijn mobiele app of een POS-machine.
De handelaar genereert een QR-code via de app of de POS-machine en laat deze aan zijn klant zien om te scannen.
De klant kan de afgedrukte statische QR-code bij de kassa scannen om te betalen.
Alipay kan ook worden geïntegreerd met het kassasysteem voor grote winkels en ketens.
Alipay in e-commerce:
De klant kiest de Alipay-betaalmethode op de afrekenpagina.
De klant wordt doorgestuurd naar de officiële Alipay-pagina om de QR-code te scannen en binnen 2 tot 3 seconden te betalen.
Waarom heeft elke Europese zakenwinkel Alipay nodig?
Krijg een enorm klantenbereik met Alipay Plus:
Hoe klinkt het om met 1 oplossing 2 miljard consumenten te kunnen bereiken?
Alipay, onze officiële partner, heeft het mogelijk gemaakt om de 8 grote e-wallets in Azië-Pacific te accepteren met 1 systeem genaamd Alipay Plus.
Alipay Plus, gelanceerd in 2022, is een betalingssysteem dat verkopers en consumenten over de hele wereld met elkaar verbindt.
Door Alipay+ te integreren, kunnen verkopers automatisch de volgende populairste e-wallets in Azië-Pacific accepteren:
China: Alipay
Zuid-Korea: Kakaopay
Japan: PayPay
Filipijnen: GCash
Thailand: True Money
Indonesië: Dana
Maleisië: TouchNGo
India: Paytm
De handelaar hoeft niet voor elke landspecifieke e-wallet een account te openen, maar kan alles in het alles-in-één systeem van Alipay Plus accepteren.
Ontdek meer over Alipay Plus.
De beveiliging van Alipay is ongekend
Veilig en betrouwbaar zijn de hoekstenen van Alipay. Het is een van de veiligste e-wallets ter wereld. Alipay heeft een zeer laag betwistings- en fraudepercentage dankzij authenticatie van betalingen met behulp van de inloggegevens van de klant.
Het heeft een relatief strikt beveiligingsmechanisme, waardoor verkopers die Alipay accepteren geloofwaardiger worden in de ogen van gebruikers. Zo kan het de conversieratio en omzet effectief verbeteren.
Geen extra wisselkoerskosten
Aan de ene kant ontvangt u als Europese handelaar het geld altijd in euro's. Als u bijvoorbeeld een handelaar bent en u verkoopt een kunstwerk voor € 1000, wanneer uw Chinese klant betaalt; online of in de winkel; u krijgt altijd € 1000 ongeacht de hoogte van het tarief.
Aan de andere kant zorgt Alipay ervoor dat klanten betalingen kunnen doen met preferentiële wisselkoersen. Bij het verwerken van betalingen gebruikt Alipay een realtime wisselkoers om euro om te zetten in RMB voor betaling. Dit voordeel kan de moeite besparen die gepaard gaat met het wisselen van vreemde valuta.
Hoe kunt u winst maken met de marketingtools van Alipay?
Om de buitenlandse markt te bezetten, is Alipay altijd bezig met verkopers: terwijl verkopers hogere verkopen behalen, kunnen klanten ook veel kortingen krijgen door middel van promoties.
Alipay mini-programma:
Alipay-miniprogramma's zijn vergelijkbaar met geïntegreerde webpagina's in de Alipay-app, ze hoeven niet te worden gedownload of geïnstalleerd. Gebruikers kunnen Alipay-miniprogramma's gebruiken om te winkelen, het nieuws te zien, video's te bekijken, enz.
In 2021 lanceerde het Alipay-miniprogrammaplatform meer dan 3 miljoen miniprogramma's en het aantal maandelijkse actieve gebruikers overschreed de 800 miljoen.
De miniprogramma's van Alipay verschillen van de WeChat van hun concurrent. Bij WeChat-miniprogramma's ligt de focus meer op games en livestreaming. De miniprogramma's van Alipay zijn echter gericht op het bedrijfsleven. Ongeveer 70% van Alipay's miniprogramma's op miljoenenniveau is geconcentreerd op levensverzekeringen, en dat is de beste plaats waar verkopers meer geld kunnen verdienen.
Alipay-coupons
Wanneer een Chinese klant op het punt staat een aankoop te doen, zijn geld besparen en het gevoel hebben dat hij een goede deal heeft gesloten twee belangrijke beslissingsfactoren. Dit verklaart waarom groepsshoppen en groepsreizen zo goed ontvangen worden in China.
De MZ-generatie wordt de "Coupon-generatie" genoemd, deze "Best deal"-jacht is een manier van leven geworden in dit segment. Gewend om hun portemonnee te vullen met allerlei soorten kortings- en klantenkaarten, sommige klanten gaan zelfs zo ver dat ze vroeg opstaan, uren in de rij wachten om te profiteren van voorkeurstarieven op het bioscoopkaartje.
Alipay begreep dit al heel vroeg. De mobiele betaalgigant maakte van deze liefde voor de goede deals een ingrediënt van zijn succes door elke handelaar die de Alipay-betaalmethode accepteert, zijn eigen promotiecoupon online te laten plaatsen. Elke winkel waarnaar op Alipay wordt verwezen, heeft inderdaad de mogelijkheid om coupons voor zijn klanten te maken en aan te bieden.
Elke handelaar die Chinese klanten heeft of wil hebben, mag de kans niet missen om zijn omzet te verviervoudigen met behulp van Alipay-coupons.
Alipay geolocatie-tool:
Zodra uw winkel Alipay accepteert en de bijbehorende marketingservices omvat, is er geen limiet aan de voordelen die verkopers daaruit kunnen halen.
Zodra uw winkel op het Alipay-platform is vermeld, zal Alipay zijn gebruikers een lijst aanbevelen met winkels in de buurt die Alipay accepteren. Door op die lijst te verschijnen, hebben verkopers in een oogwenk toegang tot 1,3 miljard consumenten. Alipay zal ook pushmeldingen van winkelaanbevelingen naar zijn gebruikers sturen.
Alipay accepteren met Silkpay:
Als u op zoek bent naar een manier om de betalingservaring van uw winkel te verbeteren, is de integratie van Alipay of Alipay Plus een vanzelfsprekendheid.
Silkpay biedt omnichannel betalingsoplossingen die de beste betalingservaring kunnen bieden voor onze verkopers en hun klanten.
Enkele voordelen van de betalingsoplossing van Silkpay
Officiële partner van Alipay in Europa
Specialist in Chinese betaalmethodes: Alipay, WeChat Pay en UnionPay
Expert in omnichannel betaling en QR-code betaling
Accepteert meer dan 30+ populaire betaalmethoden wereldwijd
Eenvoudig te integreren oplossing
Ondersteuning via telefoon, livechat en e-mail
Onze verkopers zijn beschermd tegen fraude
Een speciale backoffice waar u al uw transacties kunt bekijken en beheren
Waar het op neerkomt:
Alipay verbetert niet alleen de manier waarop mensen betalingen ontvangen, maar ook de manier waarop ze kopen. Alipay is niet alleen een betaalmethode, maar de meest populaire digitale service in China. Ongeveer 90% van de Alipay-gebruikers is tussen de 18 en 69 jaar. Dit bewijst dat Alipay veel verder gaat dan zich richten op een kleine groep consumenten. Het is het platform dat voldoet aan de digitale financiële behoeften van alle leeftijden. Alipay heeft de Aziatische markt veroverd en breidt zijn bereik sinds enkele jaren enorm uit naar de overzeese markt.
Sterker nog, Alipay werkt continu samen met haar partners om een effectief systeem te bouwen op basis van de laatste veranderingen in consumentengedrag en technologische ontwikkelingen.
Alipay profiteert van groeimogelijkheden in de betalingsmarkt en stelt handelaren in staat consumenten betere ervaringen te bieden.
Meer weten over Alipay? Hoe integreer je het in je bedrijf? Hoe kunt u meer profiteren van deze Alipay? En wat biedt Silkpay?