Verhoog de conversieratio van uw winkel met meerdere betalingsoplossingen
Online shoppers eisen tegenwoordig gemak en snelheid als het gaat om online betalingen. Deze verschuiving in consumentengedrag heeft bedrijven ertoe aangezet om op zoek te gaan naar meerdere betalingsoplossingen om hun checkout-conversieratio te verhogen.
Door meerdere betalingsoplossingen aan te bieden, kunnen bedrijven een uitgebreid scala aan betalingsopties aan klanten aanbieden, wat de klanttevredenheid verhoogt en het verlaten van de winkelwagen vermindert.
In dit artikel bespreken we de voordelen van het implementeren van meerdere betalingsoplossingen. Wat zijn de beschikbare oplossingen? Hoe kiest u de juiste oplossing voor uw bedrijf? En hoe te beginnen?
Wat is een Betaaloplossing?
Een betaaloplossing is een systeem waarmee bedrijven betalingen van klanten kunnen accepteren. Het gaat meestal om een combinatie van software en hardware waarmee bedrijven betalingen online, in de winkel of via mobiele apparaten kunnen accepteren.
Betalingsgateways zoals Silkpay stellen bedrijven in staat om zowel online als Point-of-Sale-betalingen van klanten te accepteren.
Klanten gebruiken meer betaalmethoden
De opkomst van online winkelen heeft geleid tot de behoefte om klanten verschillende betaalmethoden aan te bieden. Volgens een onderzoek van Global Payments is de traditionele creditcard niet langer de enige betaalmethode die klanten gebruiken.
Met contactloze betalingen kunnen klanten goederen en diensten betalen zonder contant geld. Het gebruik van contactloze betalingen is het afgelopen jaar met 19% gegroeid, blijkt uit een onderzoek van Mastercard.
Klanten geven nu de voorkeur aan andere betalingsmogelijkheden, zoals e-wallets, prepaidkaarten en contactloze betalingen.
E-wallets zoals Alipay en WeChat Pay zijn populair onder klanten in Azië. Maar ook in andere regio's worden ze steeds populairder. Volgens een onderzoek van Mastercard is het gebruik van e-wallets in 2022 met 23% gegroeid.
UnionPay prepaidkaart wordt ook steeds meer gevraagd in alle Europese landen. Onze belangrijkste prepaidkaarthouders komen uit Frankrijk, Italië, Tsjechië, Portugal, Spanje, Rusland, Polen, Nederland en Duitsland.
Volgens een onderzoek van Nielsen maken de meeste consumenten zich zorgen over veiligheid en bescherming van persoonlijke informatie. UnionPay-kaarten zijn een perfecte betaalmethode om in uw winkel te accepteren.
Prepaidkaarten zijn betaalmethoden die ook in opkomst zijn, zo blijkt uit een onderzoek van Mastercard dat het gebruik van prepaidkaarten in 2022 met 15% is gegroeid.
Voordelen van het implementeren van meerdere betalingsoplossingen
Het implementeren van meerdere betalingsoplossingen kan tal van voordelen opleveren voor bedrijven. Hier zijn enkele van de belangrijkste voordelen van het aanbieden van meerdere betalingsoplossingen aan klanten.
Verhoogde klanttevredenheid: door meerdere betaalmethoden aan te bieden bij het afrekenen, kunnen klanten degene kiezen die het beste bij hun behoeften past. Dit verhoogt de klanttevredenheid, omdat klanten nu op de meest handige manier kunnen betalen.
Minder verlaten winkelwagentjes: door meerdere betalingsoplossingen aan te bieden, kunnen bedrijven het aantal verlaten winkelwagentjes verminderen. Klanten zijn eerder geneigd hun aankoop af te ronden als ze een betalingsoptie hebben waarmee ze kunnen betalen.
Verhoogde conversieratio: Het aanbieden van diverse betalingsoplossingen vergroot de kans op een succesvolle verkoop. Klanten zijn meer geneigd om hun aankopen af te ronden als ze meer betalingsopties hebben om uit te kiezen.
Meer omzet: Een succesvol afgeronde transactie betekent meer omzet, maar een niet-succesvolle transactie is omzetverlies en een gemiste kans om een klant tevreden te stellen. Het kan ook een gemiste kans zijn voor een terugkerende betaling.
Gebruik Alipay, WeChat Pay en UnionPay om uw omzet te verdrievoudigen
Alipay, WeChat Pay en UnionPay zijn de meest populaire betalingsoplossingen in Azië en de meest gebruikte wereldwijd. Een gemiddelde Chinese klant besteedde in 2022 € 4000 aan het gebruik van deze betaal-apps.
Alipay en WeChat Pay zijn e-wallets waarmee klanten betalingen kunnen doen met hun mobiele telefoon. Klanten kunnen hun bankrekeningen of creditcards koppelen aan hun Alipay/WeChat Pay-accounts en vervolgens de app gebruiken om betalingen te doen door middel van een eenvoudige QR-codescan.
Alipay:
In 2013 registreerde Alipay bijna € 150 miljard aan mobiele transacties.
10 jaar later is Alipay nog steeds de meest gebruikte e-wallet ter wereld.
Alipay bekleedt nog steeds de toppositie met 1,3 miljard gebruikers. Meer informatie over Alipay.
WeChat betalen
WeChat, de Chinese sociale app, heeft wereldwijd 1,112 miljard maandelijkse actieve gebruikers, waarvan 900 miljoen gebruikers van WeChat Pay.
In 2019 had WeChat Pay aangekondigd dat Europa hun volgende belangrijkste markt voor grensoverschrijdende WeChat Pay-activiteiten zou worden.
WeChat Pay is nu officieel ingevoerd in meer dan 49 overzeese landen en regio's, waardoor het voor Europese handelaren een uitstekende manier is om snel en effectief in contact te komen met Chinese toeristen. Meer informatie over WeChat Pay.
UnionPay:
UnionPay is aanwezig in 180 landen en heeft wereldwijd bijna 9 miljard kaarten uitgegeven. In totaal is er via het netwerk van UnionPay 25 biljoen euro verwerkt.
De onderzoeken hebben bevestigd dat elke Chinese consument hoogstwaarschijnlijk een UnionPay-kaarthouder is. Met andere woorden, er is bijna geen Chinese consument die geen UnionPay-kaart heeft.
Het is ook de enige kaart die ze in het buitenland gebruiken, gezien de enorme voordelen die UnionPay haar kaarthouders geeft bij uitgaven in het buitenland.
Als u betalingen van Aziatische of Russische klanten wilt accepteren, moet u deze 3 betaalmethoden opgeven.
Alipay, WeChat Pay voor grensoverschrijdende transacties
Grensoverschrijdende betalingen kunnen moeilijk te beheren zijn, omdat verschillende landen verschillende betalingssystemen en regelgeving hebben. Als winkels zowel online als offline betalingen van klanten in verschillende landen willen accepteren, zullen winkels meerdere betalingsoplossingen moeten bieden.
Uit onderzoek van Alipay blijkt dat bijna 70% van de Chinese consumenten liever populaire e-wallets in China gebruikt dan contant geld of lokale Europese e-wallets. Dit betekent dat het accepteren van Alipay, WeChat Pay en UnionPay een zeker concurrentievoordeel is dat de klanttevredenheid zal verbeteren en een hogere conversieratio zal creëren.
Hoe u de juiste betalingsoplossing kiest
Heeft de gebruikte betalingsoplossing invloed op de conversieratio? Het antwoord is ja.
Het valt niet te ontkennen dat het kiezen van de verkeerde ervoor kan zorgen dat u klanten verliest, terwijl het kiezen van de juiste uw conversieratio kan verhogen.
Bij het kiezen van een betalingsoplossing is het belangrijk om rekening te houden met de behoeften van zowel bedrijven als hun klanten. Hier zijn enkele factoren waarmee u rekening moet houden bij het selecteren van een betalingsoplossing.
Betalingstypes: Ten eerste moeten verkopers overwegen welke soorten betalingen ze willen accepteren.
Online business:
Als het een online bedrijf is, zijn niet alleen krediet- en debetkaarten nodig (Visa, Mastercard, UnionPay, American Express, CB…), maar ook digitale portemonnees zoals Alipay Plus, WeChat Pay, Google Pay, Paypal…
Fysieke winkels:
Als u een winkelbedrijf heeft, moet de handelaar ook accepteren; afgezien van contant geld; creditcards of betaalpassen en contactloze betalingen zoals Apple Pay en Google Pay.
Betalingen op afstand: (PaybyLink):
Als u betalingen van uw klanten op afstand accepteert, is PaybyLink de juiste oplossing voor uw bedrijf. U kunt een eenvoudige en veilige link naar uw klanten sturen via sociale media, e-mail of sms. Ze hoeven alleen de betaalmethode van hun keuze te kiezen en de betaling te voltooien.
Silkpay biedt u een reeks van meer dan 30 betalingsopties om uit te kiezen, zowel voor uw online als offline bedrijf.
Kosten: De handelaar moet rekening houden met de kosten die aan elke betalingsoplossing zijn verbonden. Verschillende betalingsoplossingen hebben verschillende tarieven en het is belangrijk om deze te begrijpen voordat u een betalingsoplossing kiest.
Het kiezen van een transparante betalingsprovider zonder verborgen kosten is het tweede criterium waarmee u rekening moet houden. Zorg ervoor dat u zoveel mogelijk vragen stelt om de kostenstructuur volledig te begrijpen.
Beveiliging: De handelaar moet ervoor zorgen dat de betalingsoplossingen veilig zijn. Het is belangrijk om betalingsoplossingen te selecteren die sterke beveiligingsfuncties hebben om de gegevens van klanten te beschermen, zoals een 3D Secure-optie of dubbele authenticatie.
Klantenondersteuning: Omdat we met betalingen te maken hebben, is een beschikbare klantenondersteuning een must-have criterium in elke betalingsgateway die u kiest.
Bij het accepteren en uitvoeren van betalingen kunnen zich onverwachte scenario's voordoen, zoals pogingen tot fraude, verkeerd betaald bedrag, technische problemen of andere. De klantenservice van de betalingsgateway moet uw problemen zo snel mogelijk kunnen oplossen.
Waar het op neerkomt:
Het implementeren van meerdere betalingsoplossingen kan tal van voordelen opleveren voor bedrijven. Het kan de klanttevredenheid verhogen, het verlaten van de winkelwagen verminderen en de conversieratio bij het afrekenen verhogen.
Er zijn verschillende contactloze betalingsoplossingen beschikbaar, zoals Alipay, WeChat Pay, UnionPay, Visa, Mastercard etc. Het is belangrijk om de juiste betalingsoplossing te kiezen voor bedrijven en klanten. Dit kan verkopers helpen meer klanten aan te trekken en hun inkomsten te verhogen.
Kortom, het aanbieden van meerdere betalingsoplossingen is een van de sleutels tot succes die handelaren helpen te gedijen.
Over de auteur: Silkpay
Silkpay, gevestigd in Parijs, biedt omnichannel en veilige betalingsoplossingen om fysieke winkels en e-commerce in Europa te helpen meer dan 30 van 's werelds meest populaire betaalmethoden te accepteren: Visa, Mastercard, CB, UnionPay, Alipay+, WeChat Pay en Azië- Pacific's belangrijkste e-wallets.
Silkpay is een winnaar van de LVMH Innovation Award. Het bedrijf werd ook geselecteerd als finalist voor de "Money 20/20" Best Startup en in de "MPE Berlin” Startup Awards. Silkpay won ook de "Best Fintech" awards van Capgemini en BPCE.
Silkpay helpt verkopers om hun klanten de soepelste betalingservaring te bieden. We zijn een getalenteerd en internationaal team, gedreven door één doel: de klantervaring verbeteren en betalingen eenvoudig en veilig maken.