Tencent ontsluit WeChat Pay netwerk voor internationale gebruikers!
WeChat Pay, een van China's toonaangevende platforms voor mobiele betalingen, heeft een belangrijke stap gezet in het verbeteren van het gemak van mobiele betalingen voor internationale bezoekers. Op 20 juli kondigde Tencent, het moederbedrijf van WeChat, een substantiële uitbreiding aan van de diensten voor overzeese gebruikers, waardoor het voor hen eenvoudiger dan ooit wordt om naadloos door de wereld van cashloze transacties te navigeren.
Als leverancier van innovatieve B2B-betalingsdiensten is Silkpay verheugd om te onderzoeken hoe deze transformatieve stap bedrijven wereldwijd kan helpen en hun groei kan stimuleren.
Om de uitdaging aan te gaan waarmee overzeese gebruikers worden geconfronteerd die mobiele betalingen in China willen gebruiken, kondigde Tencent aan dat het de samenwerking met verschillende internationale kaartorganisaties zou versterken om het WeChat Pay merchant netwerk volledig open te stellen in steden in heel China. De internationale kaartorganisaties die samenwerken met Tencent zijn onder andere Visa, Discover Global Network (inclusief Diners Club), JCB en Mastercard.
Buitenlandse gebruikers kunnen nu hun internationale bankkaarten koppelen aan WeChat Pay en deze gebruiken voor mobiele betalingen bij een breed scala aan binnenlandse handelaren, waaronder restaurants, vervoer, reizen en winkels. Ze kunnen gebruik maken van verschillende betaalmethoden, waaronder QR-code scanning, in-app betalingen, mini-programma betalingen, en nog veel meer.
Wat betreft transactiekosten, zullen de enkele transacties van WeChat Pay onder de 200 RMB of minder die gedaan worden met buitenlandse kaarten gratis zijn. Voor transacties van meer dan 200 RMB wordt 3% kosten in rekening gebracht. Als een gebruiker het initiatief neemt tot een terugbetaling, zullen de kosten ook proportioneel worden terugbetaald. (Specifieke instructies zijn afhankelijk van de aanwijzingen op de betaalpagina).
Vanaf nu heeft het gebruik van buitenlandse kaarten met WeChat Pay bepaalde transactielimieten en het ondersteunt alleen dagelijkse consumptie binnen China. Functies zoals geld overmaken en rode pakketjes ontvangen worden nog niet ondersteund.
Met internationale evenementen zoals de Chengdu Universiade en Hangzhou Asian Games die dit jaar worden gehouden, neemt het aantal inkomende reizigers toe. De stap van Tencent om het WeChat Pay merchant netwerk open te stellen, samen met eerdere initiatieven zoals grensoverschrijdende portemonnee integratie, zal de mobiele betaalervaring voor inkomende gebruikers sterk verbeteren.
In feite is WeChat Pay al in 2019 begonnen met het ondersteunen van bankkaarten die zijn uitgegeven door internationale organisaties zoals Visa, Mastercard, Discover en JCB, waardoor gebruikers in verschillende sectoren betalingen kunnen doen. Vanwege de verminderde vraag als gevolg van de pandemie zijn sommige betaalterminals die buitenlandse kaartbetalingen ondersteunen echter verwijderd in China. Dit, in combinatie met de populariteit van online betalingen in het land, leidde tot ongemak voor sommige buitenlandse bezoekers die bij aankomst gebruik wilden maken van mobiele betalingen.
In 2019 vaardigde de Chinese Staatsraad richtlijnen uit om culturele en toeristische consumptie te stimuleren, de omgeving voor inkomende toeristen te verbeteren, mobiele betaaloplossingen voor hen te verbeteren en het gemak van hun uitgaven te vergroten. Evenzo moedigde de Nationale Ontwikkelings- en Hervormingscommissie in 2020 binnenlandse betalingsdienstaanbieders aan om binnen wettelijke en regelgevende kaders samen te werken met buitenlandse kaartuitgevers om mobiele betalingsdiensten voor buitenlandse toeristen aan te bieden.
WeChat onderzoekt sinds 2019 manieren om de betaalervaring voor buitenlandse gebruikers te verbeteren. Problemen in verband met winstgevendheid, vergoedingen en beveiliging hebben de vooruitgang op dit gebied echter vertraagd. Met de aankomende Chengdu Universiade en Hangzhou Asian Games is de aandacht voor deze kwesties toegenomen.
Eind juni van dit jaar, tijdens het "2023 Summer Davos Forum" in Tianjin, onthulde Chen Qiru, Vice President van Tencent Financial Technology, dat Tencent haar WeChat Pay merchant netwerk geleidelijk zou openstellen voor internationale creditcardorganisaties zoals VISA, zodat buitenlandse gebruikers hun vertrouwde credit- en debitcards kunnen koppelen voor WeChat Pay. Deze aankondiging trok veel aandacht.
De PR-directeur van Tencent, Zhang Jun, heeft op Weibo aangekondigd dat WeChat Pay een uitgebreide upgrade van zijn diensten voor internationale creditcardgebruikers heeft voltooid.
Wat betekent dit voor overzeese handelaren?
Het is belangrijk om op te merken dat de aankondiging van Tencent niet alleen een belangrijke evolutie betekent voor individuele gebruikers, maar ook voor handelaren. De omarming van internationale kaarten betekent dat winkeliers nu niet alleen Chinese klanten kunnen verwelkomen, maar ook internationale klanten. Deze verbreding van de acceptatiemogelijkheden van WeChat Pay verandert lokale bedrijven in wereldwijde ondernemingen en ontsluit potentiële markten en diverse transacties. Voor bedrijven die samenwerken met Silkpay is dit een goede kans om de immense koopkracht van gebruikers wereldwijd aan te boren.
WeChat Pay heeft inmiddels 900 miljoen klanten. Met de nieuwste uitbreiding zal dit aantal ongetwijfeld nog hoger worden. Met de deuren open voor internationale gebruikers zal het potentiële klantenbestand voor WeChat Pay grenzeloos zijn. Silkpay begrijpt dat achter elke transactie een kans ligt voor bedrijven om te groeien en te bloeien. Naarmate het aantal gebruikers toeneemt, kunnen bedrijven die met Silkpay integreren zich positioneren voor een breder publiek, hun inkomstenstromen verbeteren en hun plaats op de wereldmarkt verstevigen.
Als partner stelt Silkpay bedrijven in staat om WeChat Pay naadloos te integreren in hun activiteiten. Ons platform overstijgt grenzen, vereenvoudigt grensoverschrijdende betalingen, bevordert transparantie en kweekt vertrouwen. Via Silkpay kunnen bedrijven de kracht van WeChat Pay benutten om hun wereldwijde aanwezigheid te versterken, internationale klanten aan zich te binden en hun financiële processen te stroomlijnen, waarbij veiligheid en compliance gewaarborgd zijn.
Conclusie
Met de verbetering van de diensten van WeChat Pay voor buitenlandse gebruikers, bevestigt China opnieuw zijn inzet voor het creëren van een meer gastvrije en gemakkelijke omgeving voor internationale reizigers. Nu de wereld het digitale tijdperk blijft omarmen, vereenvoudigen initiatieven als deze niet alleen financiële interacties, maar overbruggen ze ook culturen door middel van technologie. Of het nu gaat om een ontspannen etentje, een ritje met het openbaar vervoer of een dagje winkelen, de doorbraak van WeChat Pay belooft de ervaring van internationale bezoekers in China te veranderen, één transactie per keer.
Via Silkpay kunnen bedrijven het potentieel van de verbeterde functies van WeChat Pay benutten om een meer inclusieve en efficiënte betaalervaring te bieden aan hun internationale klantenkring, om zo groei te stimuleren en zich te vestigen als wereldwijde spelers. In dit tijdperk van transformerende connectiviteit is Silkpay uw partner om het volledige potentieel van grensoverschrijdend zakendoen te ontsluiten.
Bronnen:
https://www.tencent.com/zh-cn/articles/2201652.html
https://www.stcn.com/article/detail/926678.html
Over de auteur: Silkpay
Silkpay, gevestigd in Parijs, biedt omnichannel en veilige betalingsoplossingen om fysieke winkels en e-commerce in Europa te helpen meer dan 30 van 's werelds meest populaire betaalmethoden te accepteren: Visa, Mastercard, CB, UnionPay, Alipay+, WeChat Pay en Azië- Pacific's belangrijkste e-wallets.
Silkpay is een winnaar van de LVMH Innovation Award. Het bedrijf werd ook geselecteerd als finalist voor de "Money 20/20" Best Startup en in de "MPE Berlin” Startup Awards. Silkpay won ook de "Best Fintech" awards van Capgemini en BPCE.
Silkpay helpt verkopers om hun klanten de soepelste betalingservaring te bieden. We zijn een getalenteerd en internationaal team, gedreven door één doel: de klantervaring verbeteren en betalingen eenvoudig en veilig maken.