Hoe helpt Alipay de Aziatische Spelen?

 

Van 22 september tot 8 oktober bundelden miljoenen handelaren in het hele land hun krachten met Alipay om het "Gouden Herfst Consumptie Festival" te houden. De campagne zette twee belangrijke stappen om de economie van de Aziatische Spelen te ondersteunen.

In China vinden dit jaar het Midherfstfestival en de Nationale Dag, twee belangrijke festivals, achtereenvolgens plaats, die kunnen worden omschreven als "twee festivals in één". Gecombineerd met de economische bloei van de Aziatische Spelen kan de lange feestdag van dit jaar in oktober worden beschouwd als de drukste “Gouden Week” van de afgelopen vijf jaar.

Het eerste grote initiatief waren de inspanningen van Alipay om kleine en micro-handelaren te helpen mondiale reizigers beter te bedienen en hen zakelijke kansen te bieden.

Het tweede grote initiatief is dat Alipay ook rode pakketten heeft voorbereid ter waarde van in totaal RMB 300 miljoen. Alipay-gebruikers in China kunnen deelnemen aan de campagne door de QR-code van de rode pakketten van verkopers offline te scannen of door te zoeken naar "Golden Autumn Consumption Festival" op de Alipay APP, en vervolgens deze rode pakketten en verschillende voordelen te ontvangen die ze in verschillende service scenario's kunnen gebruiken. zoals reizen, dineren en schilderachtige plekjes.

In dit artikel introduceren we twee maatregelen van Alipay die de Aziatische Spelen en de strategieën voor mondiale handelaars tijdens deze gelegenheid voeden. Dit bevordert niet alleen de digitale transformatie van de diensten van handelaars, maar biedt gebruikers ook meer voordelen en gemak.

De eerste maatregel: Alipay maakt mondiale kleine bedrijven sterker

Tijdens het ‘Golden Autumn Consumer Festival’, dat samenvalt met de 19e Aziatische Spelen in Hangzhou, zet Alipay, als officiële betaalpartner van de Aziatische Spelen, zich zowel binnen als buiten het evenement volop in. Het helpt kleine en micro-ondernemingen te gedijen op de wereldmarkt.

Momenteel kunnen bezoekers over de hele wereld Alipay gebruiken voor betalingen in China, en kunnen 10 internationale portemonnees rechtstreeks worden gescand op transacties in het land.

Om kleine en micro-bedrijven te helpen bij de voorbereiding op het verwelkomen van internationale bezoekers, hebben Alipay en Alipay+ van Ant Group, in samenwerking met de Zhejiang International Studies University en vertegenwoordigers van kleine bedrijven in Hangzhou, gezamenlijk de 'Small Business Global Service Manual' uitgebracht. Deze handleiding bevat antwoorden op veelgestelde vragen, algemene communicatie zinnen, universele gebaren en meer, met als doel kleine bedrijven in staat te stellen internationale transacties direct voor de deur uit te voeren.

De tweede maatregel: Alipay wakkert de Chinese offline consumptie aan met rode pakjes

Alipay draagt ​​ook bij aan de economie van de Aziatische Spelen door Chinese burgers nog eens 300 miljoen yuan aan rode consumenten enveloppen aan te bieden. “Heeft u vandaag uw rode envelop geclaimd? Zo niet, scan dan hier”, is een zin die consumenten de laatste tijd vaak op markten en winkels horen.

Velen hebben gemerkt dat de functie "scannen om rode enveloppen te claimen" van Alipay nu beschikbaar is. Tijdens het 'Golden Autumn Consumer Festival' verhoogt Alipay zijn investering in de 'verdien geld rode enveloppen'-campagne op zijn platform. Elk offline bedrijf met meer dan tien miljoen deelnemers kan zich bij deze campagne aansluiten. Consumenten kunnen codes scannen om kortingen te claimen, terwijl bedrijven beloningen verdienen, waardoor kleine en micro-ondernemingen meer voetverkeer en uitgaven krijgen.

Wat betekent dit voor buitenlandse handelaren?

Voor buitenlandse handelaren biedt de samenkomst van het Midherfstfestival en de Nationale Feestdag van dit jaar, samen met de economische impuls van de Aziatische Spelen, een unieke kans. De lange vakantie van aanstaande oktober kan worden beschouwd als de drukste "Gouden Week" van de afgelopen vijf jaar, en de initiatieven van Alipay hebben een aanzienlijke impact op buitenlandse bedrijven.

Door gebruik te maken van de onderstaande mogelijkheden kunnen buitenlandse bedrijven hun omzet vergroten en hun aanwezigheid op de Chinese markt uitbreiden tijdens deze drukke en welvarende 'Gouden Week'.

1.Vergroot het wereldwijde klantenbestand door Alipay te integreren

Met de steun van Alipay voor wereldwijde betalingen en transacties hebben buitenlandse verkopers de mogelijkheid om een ​​divers en internationaal klantenbestand te bedienen. De mogelijkheid om Alipay te accepteren zorgt voor meer gemak voor bezoekers uit China die al bekend zijn met het platform.

Om uw vermogen om uw wereldwijde klantenbestand uit te breiden verder te vergroten door Alipay te integreren, kunt u overwegen om oplossingen zoals Silkpay te gebruiken. Silkpay is gespecialiseerd in het helpen van internationale verkopers bij het naadloos integreren van Alipay in hun betalingssystemen, en biedt een handige en efficiënte manier om de enorme Chinese markt aan te boren.

Door samen te werken met Silkpay kunnen bedrijven Alipay naadloos integreren in hun betalingssystemen, waardoor het voor internationale bezoekers eenvoudig en gemakkelijk wordt om transacties uit te voeren. Dit verbetert niet alleen de winkelervaring voor klanten uit China, die al bekend zijn met Alipay, maar opent ook deuren voor een breder publiek dat op zoek is naar de bekendheid en het gemak van dit populaire betaalplatform. Met de steun van Silkpay kunnen verkopers het enorme potentieel van grensoverschrijdende handel benutten en hun bereik op de wereldmarkt maximaliseren.

2.Neem deel aan het "Gouden Herfst Consumptie Festival"

Overzeese handelaren kunnen de voordelen van Chinese festivals benutten om mee te doen of campagnes op te zetten. Door zich aan te sluiten bij dit initiatief kunnen bedrijven via het platform kortingen en promoties aanbieden, waardoor hun producten of diensten aantrekkelijker worden voor consumenten.

Naast de integratie van Alipay biedt Silkpay diensten aan die aanzienlijke voordelen kunnen opleveren voor buitenlandse verkopers die hun bereik tijdens Chinese festivals en speciale evenementen willen maximaliseren.

Met Silkpay kunt u locatiegebaseerde marketingstrategieën implementeren, op maat gemaakte Chinese festival marketing campagnes maken en moeiteloos kortingen, kortingsbonnen en tijdige nieuwsupdates aanbieden aan uw doelgroep.

Tijdens het 'Golden Autumn Consumption Festival' kan Silkpay u bijvoorbeeld helpen bij het opzetten en uitvoeren van marketingcampagnes die weerklank vinden bij Chinese toeristen. Via Alipay kunt u aantrekkelijke kortingen en promoties aanbieden die aansluiten bij de geest van het festival en de aandacht en interesse van potentiële klanten trekken.

Of het nu gaat om het aanbieden van speciale kortingen op traditionele Chinese producten of het presenteren van unieke festivalthema-ervaringen, Silkpay kan u helpen uw producten of diensten tijdens deze speciale gelegenheden aantrekkelijker en relevanter te maken voor consumenten.

Door gebruik te maken van de mogelijkheden van Silkpay kunnen buitenlandse handelaars Alipay niet alleen naadloos integreren, maar ook hun marketingstrategieën optimaliseren om effectief met Chinese toeristen om te gaan en hun algemene bedrijfsprestaties tijdens Chinese festivals en daarbuiten te verbeteren.

Conclusie

Alipay's belangrijke rol bij het ondersteunen van de Aziatische Spelen en het samenvallen met het Midherfstfestival en de viering van de Nationale Feestdag heeft geleid tot een "Gouden Week".

Voor buitenlandse handelaren biedt dit een gouden kans om de Chinese markt aan te boren. Door Alipay te integreren en samen te werken met Silkpay kunnen bedrijven moeiteloos Alipay-betalingen aanbieden, waardoor de ervaring voor Chinese bezoekers die bekend zijn met het platform wordt verbeterd. Dit vergemakkelijkt internationale transacties en vergroot het bereik van bedrijven.

Door deel te nemen aan campagnes als het ‘Golden Autumn Consumption Festival’ kunnen bedrijven Chinese festivals inzetten voor marketingdoeleinden. Silkpay biedt diensten aan zoals locatiegebaseerde marketing en op maat gemaakte festival promoties, waardoor producten en diensten aantrekkelijker worden voor consumenten.

Door deze kansen te benutten kunnen zowel lokale als buitenlandse handelaars floreren tijdens deze unieke ‘Gouden Week’ en een sterke aanwezigheid op de wereldmarkt opbouwen.

Bronnen:

https://www.mpaypass.com.cn/news/202309/25160735.html

Image by <a href="https://www.freepik.com/free-photo/front-view-happy-costumer-mall_5001348.htm#page=4&query=mobile%20payment%20in%20stores&position=33&from_view=search&track=ais">Freepik</a>

Over de auteur: Silkpay

Silkpay, gevestigd in Parijs, biedt omnichannel en veilige betalingsoplossingen om fysieke winkels en e-commerce in Europa te helpen meer dan 30 van 's werelds meest populaire betaalmethoden te accepteren: Visa, Mastercard, CB, UnionPay, Alipay+, WeChat Pay en Azië- Pacific's belangrijkste e-wallets.

Silkpay is een winnaar van de LVMH Innovation Award. Het bedrijf werd ook geselecteerd als finalist voor de "Money 20/20" Best Startup en in de "MPE Berlin” Startup Awards. Silkpay won ook de "Best Fintech" awards van Capgemini en BPCE.

Silkpay helpt verkopers om hun klanten de soepelste betalingservaring te bieden. We zijn een getalenteerd en internationaal team, gedreven door één doel: de klantervaring verbeteren en betalingen eenvoudig en veilig maken.