E-learning: 6 regels om te respecteren in het betalingsproces
Niet alleen het toerisme, de detailhandel en de levensmiddelensector werden getroffen door de COVID-19 pandemie. Ook de onderwijssector is ontregeld en dat heeft geleid tot de sluiting van scholen over de hele wereld. Wereldwijd hebben meer dan 1,2 miljard kinderen de klassen verlaten. De onderwijssector was dan ook niet immuun voor veranderingen en e-learning is enorm gegroeid om deel uit te maken van de Covid-19 trends.
Volgens Statista kende de zoekterm "gratis online leren" in 2021 de sterkste groei (367,53%) op Google in het VK van januari tot april 2020 in vergelijking met 2019, gevolgd door "online lesgeven" dat met 328,19% groeide. Het zoekwoord "Online leren cursussen" groeide met 240,34%.
Een succesfactor voor aanbieders van online leerdiensten is de keuze van de ideale betaaloplossing en de integratie van de juiste betaalmethoden. Wij geven u de belangrijkste tips waarmee u rekening moet houden bij het aanbieden van uw e-learning diensten.
1- Een betrouwbare website om betalingen aan te moedigen
Het betaalformulier is een van de belangrijkste onderdelen van het klanttraject, het verlaten van de winkelwagen in dit stadium betekent een verloren transactie. Dit geldt voor elk bedrijf of professional die goederen of diensten verkoopt, en aanbieders van online onderwijsdiensten vormen hierop geen uitzondering.
Betaalpagina's moeten de aandacht trekken zonder het betaalproces te compliceren. U kunt betaalpagina's maken zoals u ze nodig hebt, maar ze moeten ook zijn afgestemd op de behoeften van de gebruiker en een succesvolle gebruikerservaring bevorderen. Ontdek de 6 fouten die u moet vermijden voor een betere conversie op uw e-commerce.
Het belangrijkste om te weten is ook hoe uw studenten gewoonlijk hun betalingen doen. Dit brengt ons bij de volgende stap.
2- De betaalprovider moet alle relevante betaalmethoden aanbieden aan uw doelgroep:
https://ecommercenews.eu/online-payment-methods-in-europe/
Uw aanbieder van betaaloplossingen moet in staat zijn om de meest voorkomende betaalmethoden aan te bieden die door uw doelmarkt worden gebruikt. Een internationale betaaloplossing die wereldwijd gebruikte creditcards en elektronische portemonnees aanbiedt, is essentieel. De meest gebruikte creditcards zijn Visa, MasterCard, American Express en UnionPay. PayByLink kan ook een manier zijn waarmee u uw omrekeningskoers kunt verbeteren gezien de eenvoud ervan als u occasionele studenten heeft.
Aangezien e-learning erg populair is bij de jongere generaties, loont het bovendien de moeite om ook e-wallets in te voeren, afhankelijk van de doelmarkt (Google Pay, PayPal, Alipay, WeChat Pay...).
Voor terugkerende betalingen wordt in sommige landen automatische incasso aanbevolen, vooral in de eurobetalingszone (SEPA).
Er moet ook rekening worden gehouden met de locatie van uw leerlingen. Het aanbieden van opties die geografisch aangepast zijn aan uw doelgroep is een must wanneer u lesgeeft aan studenten in het buitenland. Chinese consumenten zullen bijvoorbeeld Alipay willen gebruiken, terwijl degenen in Duitsland hun betalingen misschien willen verrichten via de specifieke instant-overschrijving voor de eurozone.
3- Automatisering van het betalingsproces
Wanneer u online cursussen aanbiedt, heeft de stroom van betalingen een directe impact op de klanttevredenheid. Uw studenten kunnen hun kredietkaartgegevens opslaan en met één klik betalen. U hoeft het betalingsformulier niet opnieuw in te vullen. Met terugkerende betalingen kunt u uw studenten op bepaalde data automatisch laten betalen. Dit helpt hen om gefocust te blijven op het leren.
Als uw online onderwijsplatform een abonnementsbijdrage heeft, moeten uw studenten automatisch geld kunnen toevoegen aan hun account, met behulp van gedefinieerde criteria en een vooraf geselecteerde betaalkaart. Dit verbetert de gebruikerservaring en helpt u uw publiek te behouden en te laten groeien.
4- Focus op veiligheid
Betalingsgegevens van klanten zijn gevoelige gegevens die alle bedrijven moeten beschermen, zoals uiteengezet in de Data Protection Act (GDPR). Bij het selecteren van software voor betalingsverwerking moet u goed letten op de beveiliging die het garandeert en de betrouwbaarheid ervan, om de betalingen en persoonsgegevens van uw klanten te beschermen. De basisvoorwaarde is PCI-certificering. Dit garandeert dat de betalingsprovider voldoet aan de toepasselijke betalingsvoorschriften en -normen en dat gegevens zoals creditcardnummers of klantadressen worden beschermd.
5- Automatisering van het betalingsproces
Biedt de betaaloplossing 24/7 klantenservice of ondersteuning via e-mail? Is er een FAQ die u kunt bezoeken als u een vraag hebt die moet worden behandeld? Er kunnen gevallen zijn waarin u zo snel mogelijk contact moet opnemen met uw betalingsprovider, bijvoorbeeld als er een probleem is met een klant die te veel wordt aangerekend of met een dubbele betaling, en u moet weten of uw aanbieder van betalingsoplossingen er is om u te helpen.
6- Overweeg de eenvoud van integratie van de betaaloplossing
Ten slotte moet u nadenken over hoe eenvoudig het is om de betaaloplossing in uw website te integreren. Als u al beschikt over winkelwagenfuncties of een CMS dat u gebruikt, dan moet u er ook voor zorgen dat het deze betaaloplossingen kan integreren.
Vaak is de beste keuze een betalingsgateway die uw klanten doorverwijst naar de website van de betalingsprovider wanneer het tijd is om hun betalingsinformatie in te voeren en hen vervolgens doorverwijst naar uw website wanneer de transactie voltooid is.
Dit is zeker geen uitputtende lijst van alles wat Silkpay voor uw online onderwijsplatform kan doen. Wij hebben jarenlange ervaring en een breed scala aan betaalmethoden. Wij bieden een individuele aanpak en speciale aandacht voor uw betaalprocessen. Wij kunnen u helpen een online leerplatform te creëren dat uw studenten laat focussen op onderwijs.