Begrijp alle betalingsfoutmeldingen van Alipay en WeChat Pay

 

Foutmeldingen in betaalapps bij het afrekenen kunnen frustrerend zijn voor zowel verkopers als hun klanten.

In dit artikel zullen we bijna alle foutmeldingen opsplitsen die een verkoper of een klant kan tegenkomen tijdens het online of in de winkel betalen en hoe ermee om te gaan.

Het is belangrijk op te merken dat deze foutmeldingen niet uitputtend zijn en dat u andere foutmeldingen kunt tegenkomen bij het gebruik van WeChat Pay of Alipay. Als u een foutmelding tegenkomt die hier niet wordt vermeld, wordt u aangeraden contact op te nemen met WeChat Pay of de klantenservice van Alipay voor hulp.

Wat betekenen de foutmeldingen Alipay en WeChat Pay?

1. 交易失败 (jiāo yì shī bài): Transactie mislukt

Oplossing: Controleer of u een stabiele internetverbinding hebt en of uw WeChat Pay-account volledig is gefinancierd. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de klantenservice van WeChat Pay voor hulp.

2. 余额不足 (yú é bù zú): Onvoldoende balans

Oplossing: voeg geld toe aan uw WeChat Pay-account om het transactiebedrag te dekken.

3. 该订单已支付 (gāi dìng dān yǐ zhī fù): De bestelling is al betaald

Oplossing: Controleer uw transactiegeschiedenis om te bevestigen dat de bestelling is betaald. Als u twijfelt, neemt u contact op met de verkoper of de klantenservice van WeChat Pay om het probleem op te lossen.

4. 用户未授权该交易 (yònghù wèi shòuquán gāi jiāoyì): De gebruiker heeft deze transactie niet geautoriseerd

Oplossing: Controleer of u de transactie hebt geautoriseerd door uw WeChat Pay-wachtwoord in te voeren. Als u uw wachtwoord bent vergeten, stelt u het opnieuw in door de instructies in de WeChat-app te volgen.

5. 交易金额超限 (jiāoyì jiédiǎn chāoxiàn): Transactiebedrag dat de toegestane limiet overschrijdt

Oplossing: Controleer de transactielimiet van uw WeChat Pay-account en pas het transactiebedrag dienovereenkomstig aan.

6. 支付密码错误 (zhīfù mìmǎ cuòwù): Onjuist betalingswachtwoord

Oplossing: Controleer of u het juiste WeChat Pay-wachtwoord hebt ingevoerd. Als u uw wachtwoord bent vergeten, stelt u het opnieuw in door de instructies in de WeChat-app te volgen.

7. 请确认账户信息 (qǐng quèrèn zhànghù xìnxī): Controleer de accountgegevens

Oplossing: Controleer of de accountgegevens die aan uw WeChat Pay-account zijn gekoppeld, correct en up-to-date zijn.

8. 交易超时,请重试 (jiāoyì chāoshí, qǐng chóngshì): Transactietijd verstreken, probeer het opnieuw

Oplossing: Probeer de transactie opnieuw uit te voeren en zorg ervoor dat u een stabiele internetverbinding hebt.

9. 支付方式未开通 (zhīfù fāngshì wèi kāitōng): Betalingsmethode is niet beschikbaar

Oplossing: Controleer de beschikbare betaalmethoden voor de verkoper en kies een alternatieve betalingsmethode.

10. 网络连接异常 (wǎngluò liánjiē yìchàng): Abnormal network connection.

Oplossing: Controleer of uw internetverbinding stabiel is en probeer het opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de klantenservice van WeChat Pay voor hulp.

11. 该商户暂时不支持通过长按识别二维码完成支付。 Deze handelaar staat niet toe om de betaling te voltooien door op de QR-code te drukken

Dit is een foutmelding van WeChat Pay. Uit voorzorg staat WeChat Pay niet toe om een QR-code voor betalingen op te slaan als een afbeelding en te betalen door deze afbeelding te herkennen uit het fotoalbum van de telefoon.

Oplossing:

- Optie 1: In plaats van een linkbetaling of screenshot van QR-code gegenereerd door Silkpay APP te maken, deelt u de silkpay statische QR-code met Chinese klanten zodat ze deze QR-code kunnen scannen en de betaling kunnen uitvoeren.

- Optie 2: Als u de betaling liever per link maakt of een screenshot maakt van de QR-code die is gegenereerd vanuit de Silkpay APP, ontvangt uw Chinese klant de link of QR-code op zijn mobiele telefoon en moet hij deze QR-code scannen met een andere telefoon. In dit geval heeft de klant 2 mobiele telefoons nodig: een om de QR-code weer te geven en de andere om deze te scannen met WeChat Pay om de betaling uit te voeren.Door deze lijst met foutberichten te gebruiken, kunt u beter begrijpen waarom een transactie is mislukt en de juiste stappen nemen om het probleem op te lossen.

12. 当前交易存在异常,为保障你的资金安全,暂无法完成支付。 请谨防兼职刷单,虚假返利,免费送等骗局。 De huidige transactie is abnormaal. Voor de veiligheid van uw geld kunnen we de transactie niet voortzetten. Wees voorzichtig met frauduleuze transacties.

 
 

Oplossing: Alipay of WeChat Pay kan dit bericht weergeven wanneer een klant voor het eerst een betaling aan een verkoper doet. Dit bericht voorkomt dat de klant de betaling voltooit. Om de betaling te voltooien, moet de Chinese klant het klantenservicenummer van Alipay (95188) of het klantenservicenummer van WeChat Pay (95017) in China bellen om te bevestigen dat het geen frauduleuze transactie is, maar een normale grensoverschrijdende aankooptransactie. De klant kan Alipay en WeChat Pay vragen om hen de betaling te laten doen.

13. 无法识别,Kan niet lezen:

Deze foutmelding betekent dat u de QR-code scant met een ongeschikte toepassing. Bijvoorbeeld het scannen van de UnionPay of Alipay QR-code met de WeChat Pay-app.

Oplossing: Controleer of u de QR-code scant met de aangepaste toepassing.

WeChat Pay QR-code = > Met WeChat-applicatie.

Alipay QR-code => Met de Alipay-applicatie.

Door deze oplossingen te volgen, zou u de meest voorkomende alipay- en WeChat Pay-betalingsproblemen moeten kunnen oplossen. Als u nog steeds problemen ondervindt, neemt u contact op met de klantenservice van WeChat Pay voor verdere hulp.

Heeft u vragen?

Over de auteur: Silkpay

Silkpay, gevestigd in Parijs, biedt omnichannel en veilige betalingsoplossingen om fysieke winkels en e-commerce in Europa te helpen meer dan 30 van 's werelds meest populaire betaalmethoden te accepteren: Visa, Mastercard, CB, UnionPay, Alipay+, WeChat Pay en Azië- Pacific's belangrijkste e-wallets.

Silkpay is een winnaar van de LVMH Innovation Award. Het bedrijf werd ook geselecteerd als finalist voor de "Money 20/20" Best Startup en in de "MPE Berlin” Startup Awards. Silkpay won ook de "Best Fintech" awards van Capgemini en BPCE.

Silkpay helpt verkopers om hun klanten de soepelste betalingservaring te bieden. We zijn een getalenteerd en internationaal team, gedreven door één doel: de klantervaring verbeteren en betalingen eenvoudig en veilig maken.