Alipay: Het gebruik van mobiele betalingen door Chinese toeristen neemt in het buitenland toe

 

Met de toename van het aantal internationale vluchten blijft de vraag naar uitgaand toerisme, zoals zakenreizen, het bezoeken van familie en vrienden, afstudeer reizen en zomerse studiereizen, toenemen, en het uitgaande toerisme luidt een goede trend van ordelijk herstel in. Uitgaande reisbestemmingen verwelkomden in de eerste helft van het jaar in totaal 40,37 miljoen toeristen.

Vanwege de volledige opheffing van het beleid na de Covid-19, kiezen Chinezen ervoor om hun kostbare vakanties in overzeese landen door te brengen. Bovendien is de kans groter dat ze mobiele betalingen gebruiken, ongeacht het bedrag bij toeristische attracties, grote winkelcentra of zelfs op straat.

In dit artikel zullen we het hebben over de markt voor mobiel betalen in China, het gebruik van mobiel betalen op overzeese markten en de reflecties voor Europese en Amerikaanse handelaren.

De mobiele betaalmarkt in China in 2023

Tot juni 2023 gebruiken ongeveer 943 miljoen mensen mobiele betalingen in China. Omdat de techniek en de markt van mobiel betalen een beetje volwassen werden, nam het groeipercentage na 2017 af, maar de uitbraak van Covid-19 bracht opnieuw een toestroom van nieuwe gebruikers met zich mee.

Met de groeiende populariteit van e-commerce in China is Alipay uitgegroeid tot de belangrijkste betaalmethode voor online transacties. Consumenten kunnen de mobiele Alipay gemakkelijk gebruiken om hun online bestellingen te betalen, waardoor het afrekenproces wordt vereenvoudigd. Naast e-commerce strekt de technologische vooruitgang van Alipay zich uit tot verschillende aspecten van het dagelijks leven. Gebruikers kunnen nu hun telefoonrekeningen, waterrekeningen, gasrekeningen en meer betalen via Alipay, waardoor het een integraal onderdeel wordt van hun dagelijkse routines.

Bovendien heeft de voortdurende innovatie van Alipay geleid tot de opkomst van palm betaling technologie, die het gemak en de veiligheid van dagelijkse transacties verder vergroot. Dit betekent dat Alipay evolueert om een ​​alomvattend pakket aan oplossingen aan te bieden, waardoor het een essentieel onderdeel wordt van het moderne leven in China, waar zowel online als offline betalingen naadloos in de palm van je hand zijn geïntegreerd.

Chinees mobiel betaling gebruik in het overzeese toerisme

Uit het ‘Outbound Chinese Tourism and Consumption Trend Survey’ blijkt dat meer dan 90% van de Chinese toeristen mobiel betalen in het buitenland zou gebruiken als ze de mogelijkheid zouden krijgen. Tijdens hun meest recente buitenlandse reis heeft 65% van de Chinese toeristen gebruik gemaakt van mobiele betalingen in het buitenland, en jongere generaties lopen voorop in deze trend. Er zijn een paar jaar verstreken, vooral na de Covid-19-periode, waarin mobiel betalen zich snel ontwikkelde. Dit jaar wil iedereen ervoor kiezen om naar het buitenland te reizen, dit aantal zal eerder toenemen dan afnemen.

Ondanks zorgen over hoge reiskosten en hoge vliegtickets is 74% van de Chinese respondenten van plan tussen september en december 2023 een Europese bestemming te bezoeken.

Wat betekent dit voor buitenlandse handelaren?

China is nu de grootste economie ter wereld zonder contant geld – en deze trend zal zich naar verwachting voortzetten. In de afgelopen twintig jaar is het aantal Chinese toeristen jaar na jaar toegenomen. Ieder merk of retailer in Europa of Amerika heeft de mogelijkheid om op zijn minst de lucratieve en groeiende Chinese reismarkt aan te boren, wat betekent dat het niet accepteren van Alipay een geweldige kans misloopt om een ​​miljardair consumenten te bereiken.

Als u een buitenlandse handelaar bent, is het een verstandige keuze om Alipay-betalingen te accepteren. Alipay is een van de populairste mobiele betaalplatforms in China, dus acceptatie ervan zou meer Chinese toeristen aantrekken en een handiger betaalmiddel kunnen bieden. U kunt ook samenwerken met Alipay om speciale promoties en kortingen aan te bieden om Chinese toeristen aan te trekken om uw producten te kopen of uw diensten te gebruiken.

Daarom kan Silkpay u voor alle verkopers in Europa of Amerika helpen Alipay te accepteren in uw betaalmethoden om ervoor te zorgen dat uw website of winkel betalingen van Chinese bezoekers kan accepteren, ongeacht waar deze zich bevindt. Verkopers moeten uitgaande bezoekers laten weten dat ze naar uw online of fysieke winkel kunnen komen en gemakkelijk via mobiele apparaten kunnen betalen.

Hoe bereik je als Europese of Amerikaanse retailer de Chinese consument?

Hun betaalmethoden in de winkel accepteren:

• POS-terminal

 
 

Merchants kunnen Alipay als betaalmogelijkheid integreren in betaalautomaten.Hierdoor kunnen Chinese toeristen de betaalmethode van hun voorkeur gebruiken.

Silkpay biedt 3 soorten betaalautomaten aan voor haar verkopers: Alipay en WeChat Pay betaalautomaat, UnionPay cards POS en Visa/Mastercard POS. Onze verkopers kunnen kiezen uit de betaalmethode die ze willen integreren.

• Kassier Software-integratie

Verkopers moeten Alipay ook als betalingsoptie in hun betaalsoftware integreren. Door aan te geven dat Alipay in winkels gebruikt kan worden, wordt de aantrekkingskracht op Chinese toeristen enorm vergroot.

• Silkpay APP (mobiele kassa)

Verkopers kunnen Silkpay overwegen voor het aanmaken van een account om Alipay in hun bedrijf te accepteren en de mobiele kassa aan te bieden. Hetzij door de betaalcode van klanten te scannen of door hen de betaalcode van de handelaar te laten scannen, om de winkelervaring te verbeteren.

Online verkopen aan Chinese consumenten via grensoverschrijdende e-commerce

• API-integratie

Als buitenlandse handelaar en u producten of diensten online aan Chinese consumenten wilt verkopen, is API-integratie met Alipay een effectieve manier. Verbind uw online verkoopplatform met het betalingssysteem van Alipay. Zo kunnen Chinese consumenten Alipay gebruiken om op uw website of APP te betalen.

• PaybyLink

PaybyLink is de handigste optie om betalingen van uw Chinese klanten te accepteren. Hiermee kunt u een beveiligde betaling genereren en deze vervolgens naar de klant sturen, die deze kan gebruiken om te betalen via de betaalmethode van zijn voorkeur.

• Alipay-winkelpui

U kunt uw producten in de Alipay-winkel presenteren en Chinese consumenten aantrekken. De Alipay-winkel biedt Chinese consumenten een eenvoudige manier om uw producten te ontdekken en te kopen.

Silkpay kan verkopers helpen bij het creëren van een Alipay-winkel en kortingsbonnen om de populariteit van hun winkels te vergroten en te optimaliseren door promotiecodes in hun Alipay-account te publiceren. Eenmaal gedownload, worden deze promotie coupons opgeslagen in de e-wallet van de Alipay-gebruiker, die kan worden gebruikt bij het afrekenen.

• WeChat-mini programma's

WeChat is een van de populairste sociale mediaplatforms in China. U kunt overwegen een WeChat-miniprogramma te maken om Chinese consumenten een winkelervaring op het WeChat-platform te bieden. In WeChat-mini programma's kunt u Alipay-betaling als betalingsoptie integreren, zodat Chinese consumenten gemakkelijk hun boodschappen kunnen afronden.

Ontdek meer op ons Youtube-kanaal.

Conclusie

Na de Covid-19 begonnen Chinese consumenten er in groten getale voor te kiezen om naar het buitenland te reizen. Voor Chinese klanten vormen bekende en handige betaalmethoden zoals Alipay een grote trekpleister voor hun consumptie. Verkopers in Europa en de VS moeten de kans van de dramatische toename van Chinese toeristen grijpen door Alipay en WeChat Pay in hun betalingsopties te integreren. Door personalisatie van betaalmethoden kunnen verkopers meer Chinese toeristen en consumenten bereiken. Haal dus meer inkomsten uit grensoverschrijdend zakendoen.

Bron

https://www.mpaypass.com.cn/news/202310/07100430.html

https://www.statista.com/statistics/278487/number-of-mobile-payment-users-in-china/

https://www.ctaweb.org.cn/cta/gzdt/202308/d08d3bea0fbc4af99ac9873a5560a398.shtml

https://www.alizila.com/alipay-china-mobile-payments-us-europe/

https://nielseniq.com/global/en/insights/report/2018/nielsen-over-90-percent-chinese-tourists-would-use-mobile-payment-overseas-given-the-option/

https://etc-corporate.org/news/europes-culture-and-history-draw-in-long-haul-travellers/#:~:text=Interest%20in%20travelling%20to%20Europe,between%20September%20and%20December%202023.

Image by <a href="https://www.freepik.com/free-photo/japanese-woman-using-her-smartphone-restaurant_24238805.htm#query=mobile%20payments%20in%20store%20with%20people&position=46&from_view=search&track=ais">Freepik</a>

Over de auteur: Silkpay

Silkpay, gevestigd in Parijs, biedt omnichannel en veilige betalingsoplossingen om fysieke winkels en e-commerce in Europa te helpen meer dan 30 van 's werelds meest populaire betaalmethoden te accepteren: Visa, Mastercard, CB, UnionPay, Alipay+, WeChat Pay en Azië- Pacific's belangrijkste e-wallets.

Silkpay is een winnaar van de LVMH Innovation Award. Het bedrijf werd ook geselecteerd als finalist voor de "Money 20/20" Best Startup en in de "MPE Berlin” Startup Awards. Silkpay won ook de "Best Fintech" awards van Capgemini en BPCE.

Silkpay helpt verkopers om hun klanten de soepelste betalingservaring te bieden. We zijn een getalenteerd en internationaal team, gedreven door één doel: de klantervaring verbeteren en betalingen eenvoudig en veilig maken.